וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: פצצות זרחן נורו מרצועת עזה

רמי שני

15.9.2010 / 17:02

בדיקה של פצצות המרגמה שנורו היום למועצה האזורית אשכול העלתה כי מדובר בפצצות זרחן. זו הפעם הראשונה בה משוגרות פצצות מסוג זה, האסורות לשימוש על פי החוק הבינלאומי, לעבר יישובי הנגב

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: דורון שטיין)

מבדיקת פצצות המרגמה שנורו היום (רביעי) לעבר המועצה האזורית אשכול, התברר ששלוש מהן היו פצצות זרחן. קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול, מיקי לוי, אומר שמדובר בנשק שידעו שיש בידי המחבלים. "זהו נשק שאנחנו מכירים, לא נשק חדש, אולם זו הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש. אלו הן פצצות השלום".

השימוש בפצצות זרחן אינו מנוגד לחוק הבינלאומי במקרים של מיסוך כוחות והפעלת הנשק למניעת שימוש באמצעי לחימה מתקדמים, אך חל איסור מוחלט להשתמש בו נגד מטרות אזרחיות.

במהלך היום בוצע ירי מסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי מערב הנגב. מאז שעות הבוקר נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

גורמי ביטחון הגיבו לירי מעזה ומסרו כי "ברור שהעלייה בשיגורים והירי אל עבר אשקלון ומערב הנגב נועד לסכל את השיחות בירושלים. לא ניתן שתושבי הדרום יחזרו לימים שלפני 'עופרת יצוקה'. נגמרו הימים שבהם ירו על תושבים ועמדנו מנגד. הניסיונות של חמאס ליירט את השיחות בעזרת הפחדה וירי על אזרחים לא יצלחו. חמאס ישלם את מחיר הירי והפגיעה באזרחים".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, העביר מכתב לחברי המועצה בו נכתבו הוראות בנוגע לפצצות הזרחן. ילין כתב כי "היום נורו לעבר המועצה שלנו 9 פצמ"רים שנפלו בשטחים חקלאיים פתוחים ולא גרמו לפגיעות או לנזק. מאחר וחלק מהפצמ"רים הכילו חומר זרחני, אנו רואים לנכון להבהיר מספר נקודות: 1.במידה של זיהוי קאסם או פצמ"ר, יש להתרחק מהנפל, לא לגעת בו ולהודיע לרבש"צ הישוב או למוקד אשכול (9966333). 2. לידיעתכם, זרחן הוא חומר כימי המתלקח במגע עם אוויר. לפצמ"ר זרחן יש פחות הדף ולכן יוצר פחות נזק. במגע עם העור הוא גורם לכוויה. כדי לטפל בכווית זרחן, יש לשטוף את האזור הנגוע באופן מיידי בכמויות רבות של מים, תוך חבישתו עם תחבושת ספוגה במים.

"בימים הקרובים, עם התקדמות שיחות השלום, קיימת אפשרות להסלמה (בהתאם להתפתחויות תתכן תנועת רכבי בטחון גם ביום כיפור)", ציין ילין. "בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות מעבר להנחיות הרגילות".

ילין הגיב לירי בפני וואלה! חדשות ואמר כי "זו השפה שלהם. זה מה שהם יורים. אנחנו יודעים להתמודד עם המצב הזה ונתמודד איתו, כיוון שלצערי שמונה שנות הירי הכינו אותנו לכל מצב אפשרי. פצצות ה-120 מ"מ או כל מה שהוא לא זרחן – מכיל רסיסים שעפים למרחק מאוד גדול והפגיעה שלהם קטלנית. הזרחן לא הורג. הוא עושה כוויה, זה לא נעים, אבל אפשר להתמודד עם זה".

בתגובה לירי תקף חיל האוויר של צה"ל מנהרה בציר פילדלפי. מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני אחד לפחות נהרג וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה שבוצעה באזור מנהרות ההברחה ברפיח שבדרום רצועת עזה. על פי דיווחי הפלסטינים, מטוסי חיל האוויר שיגרו שני טילים לעבר המנהרות וכתוצאה מכך נהרג פועל פלסטיני. גורמים פלסטינים מסרו כי ההרוג הוא וג'די אל-קאדי, בן 21, תושב רפיח שעבד במנהרות ההברחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully