וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסידות סלונים קובלים: נתקשה לממן את ביה"ס

מוטי לוי

14.9.2010 / 21:55

האישור שנתן בג"ץ להחלטת משרד החינוך לאפשר הקמת בית ספר נפרד לבנות חסידות סלונים, התקבל בקרב הוריהן ברגשות מעורבים. "החיוכים חוזרים, אבל ההורים יצטרכו לשלם שכר לימוד כפול"

יצחק ויינברג, תושב עמנואל ונציגם של הורי בנות חסידות סלונים ביישוב, מקבל ברגשות מעורבים את החלטת בג"ץ לאשר את החלטת משרד החינוך ולהיעתר לבקשת הורי המגמה החסידית בעמנואל לפתוח מוסד פטור אשר לא יתוקצב בידי המדינה. מחד, הוא אומר כי "אני שמח שהסיפור תם ונשלם. ברוך השם יש לנו בית ספר המאפשר לנו להמשיך ולחיות בעמנואל. כמו כן, השקט והשלווה חזרו לעיר. החיוכים חוזרים. אנשים חוזרים להיות חברים. לכל אחד כעת יש את בית הספר שלו".

מאידך מציין ויינברג כי "מבחינה תקציבית אנחנו יצאנו הקורבן מכל הסיפור הזה". לפי הערכת ויינברג עלות הפעלתו של בית הספר, בו לומדות השנה מעל ל-90 תלמידות, תגיע למיליון וחצי שקלים לשנה. משמעות הדברים היא שעל הורי הבנות יוטל כעת לשלם שכר לימוד כפול, שיגיע לפי ההערכות לכ-600 שקלים לחודש. ויינברג מציין כי משפחות החסידות בעמנואל הן ברובן מרובות ילדים והמשמעות הכספית עבור הורים שיש להם מספר בנות בבית הספר איננה פשוטה. ויינברג מוסיף כי בחסידות מקווים שבזכות העובדה שהפרשה קיבלה סיקור נרחב ופורסמה ברחבי העולם, יוקל עליהם בהשגת הסכום הנדרש להפעלת בית הספר.

יואב ללום, יו"ר עמותת נוער כהלכה, שעתרה לבג"ץ על נושא האפליה בעמנואל אומר כי "האמנו לאורך כל הדרך ואנחנו עדיין מאמינים שהבנות יכולות ללמוד ביחד וכי כל ההפרדה היא על רקע עדתי". הוא מוסיף כי חבל שמשרד החינוך נותן הכשר להפרדה ומציין ש"ביקורת בג"ץ בהחלטה מהיום על החלטת משרד החינוך מבהירה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully