וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם נשפט למאסר לאחר שסירב לשרת בשטחים

14.9.2010 / 16:02

חייל מגדוד החילוץ וההצלה של פיקוד העורף סירב להשתתף בפעילות מבצעית ביהודה ושומרון ונידון ל-20 ימי מחבוש, לאחר שהסביר כי הוא "מסרב להיות חלק מצה"ל, אשר כובש ומדכא"

שוב אירוע סרבנות בצה"ל, והפעם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית: לוחם המשרת בפיקוד העורף, שהגדוד בו הוא משרת מבצע בימים אלה פעילות מבצעית באיזור השומרון, נשפט היום (שלישי) ל-20 ימי מחבוש לאחר שהודיע למפקדיו כי הוא מסרב ליטול חלק בפעילות היחידה וכן מסרב להמשיך ולשרת בצה"ל, כך נודע לוואלה! חדשות. לדבריו, השירות מעבר לקו הירוק "אינו חוקי, אינו דמוקרטי ותורם לדיכוי העם הפלסטיני ולהנצחת ההתנחלויות".

החייל, ע', שסיים לאחרונה את מסלול ההכשרה בגדוד החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אשר מבצע גם פעילות של מחסומים ומעצרים באיזור החטיבה המרחבית אפרים שביהודה ושומרון, הודיע למפקדיו בימים האחרונים כי אין לו כוונה להמשיך בשירות צבאי. בשיחה עם מפקדיו הסביר ע' את צעדיו. "העובדה שהחייל הכי פשוט יכול לשלוט בחיי התושבים המקומיים ולעשות כרצונו בכח, משיגה את המטרה ההפוכה - היא מייצרת עוד מחבלים, מגבירה את השנאה כלפינו ופוגעת בסיכוי ממשי בשלום", אמר, "אני מסרב להיות חלק מצה"ל, צבא אשר כובש ומדכא באופן יומיומי אוכלוסיה פלסטינית, פוגע בסיכוי לשלום ומשחית את האופי המוסרי והדמוקרטי של המדינה".

החייל ממתין לתחילת ריצוי עונשו

החייל הופנה לשיחה עם המג"ד, שם הסביר כי התגייס בתחילה למרות ההתלבטויות, במטרה לגרום לשינוי, אך כיום הוא מסרב להמשיך בשירות לאחר שהבין כי שום פעולה שלו, כולל יחס חיובי לאזרחים הפלסטיניים, לא תשנה דבר. "אני מאמין שבמדינה אשר מחשיבה את עצמה כדמוקרטית", סיפר למפקדו, "נדרש מכל אחד מאיתנו לדעת לתת את הביקורת ולהתקוממם כאשר המדינה טועה. צה"ל הוא ארגון אשר נלחם על אינטרסים שאינני מאמין בהם, מבצע פעולות אנטי מוסריות ואיני מוכן להמשיך להיות חלק ממנו". היום, כאמור נשפט החייל על סירוב פקודה ל-20 ימי מחבוש בפועל, וכעת הוא ממתין לתחילת ריצוי עונשו.

בשנים האחרונות כמעט ולא נרשמו אירועי סרבנות של חיילים קרביים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, זאת מעבר למכתבי שמיניסטים ולחיילים שסירבו לשרת בצבא מיד עם גיוסם. כך למשל, בשנה האחרונה נשפטו מספר חיילים שהגיעו לבקו"ם והודיעו על סירובם להתגייס לצבא בשל אידיאולוגית שמאל, והם נשפטו לתקופות מאסר שונות. עם זאת, אירועים בהם לוחמים או חיילים שכבר החלו בשירותם הצבאי והודיעו על סרבנות מסיבות אידיאולוגיות שמאלניות כמעט ולא נרשמו בשנים האחרונות, למעט מספר אירועים חריגים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" אז הודיעו אנשי מילואים על סירובם לשרת, וכן לפני כשנתיים כאשר חייל מחטיבת כפיר סירב לשרת מסיבות פוליטיות והוא הודח מהמשך השירות כלוחם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "החייל המדובר הביע סירוב לקחת חלק במשימות המבצעיות של הגדוד, ועל כן נשפט לסירוב פקודה ונדון ל-20 ימי מחבוש . סירוב פקודה הינו מעשה חמור ואין לו מקום בצה"ל".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי, יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully