וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הצדדים דנו ברצינות בסוגיות הליבה

פנחס וולף, שליח וואלה! חדשות לשארם א-שייח'

14.9.2010 / 14:05

לדברי השליח האמריקאי למזה"ת, רה"מ נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיימו בשארם א-שייח' "דיון מעמיק ופרטני בחלק מנושאי הליבה". עם זאת, הוא סירב לפרט באילו נושאים. הוסיף: "הגיוני שהקפאת הבנייה תימשך"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עורך וידאו: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

"היה דיון מעמיק ופרטני בחלק מנושאי הליבה, אולם לא אפרט באילו נושאים דנו". כך אמר בצהריים (שלישי) ג'ורג' מיטשל, שליח ארצות הברית למזרח התיכון, במסיבת עיתונאים שערך בשארם א-שייח', שם נפגשים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מיטשל הבהיר פעם נוספת כי ארצות הברית סבורה ש"הגיוני להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, מכיוון שהשיחות מתקדמות בצורה קונסטרוקטיבית".

"השיחות מתקדמות בכיוון הנכון באופן כללי", אמר מיטשל וציין כי נציגי ישראל והרשות הפלסטינית ימשיכו להיפגש בימים הקרובים. "החזון שלנו הוא לפתרון שתי מדינות הכולל מדינה יהודית דמוקרטית החיה בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית", אמר השליח בתשובה לשאלה בנוגע לעמדתה של ארצות הברית אודות הדרישה הישראלית בהכרה המדינה יהודית. עם זאת, הוא ציין: "ברור שזה אחד מהסוגיות הרגישות הרבות שהצדדים צריכים לפתור בעצמם".

לדברי השליח האמריקאי, "נתניהו ואבו מאזן הביעו את רצונם לנהל משא ומתן ברצון טוב וברצינות. שני הצדדים חזרו על ההתחייבות למנוע אלימות ולשמור על הביטחון". הוא הבהיר כי "השיחות צריכות להתנהל באופן דיסקרטי" והתייחס גם לעמדת ארצות הברית. "אנחנו מחויבים לפתרון שישמור על ביטחון ישראל ועל פלסטין עצמאית", אמר מיטשל. "שני הצדדים צריכים לנקוט בצעדים כדי לשמור על אווירה חיובית. אנו מתקדמים בכיוון הנכון. ארה"ב תמשיך לגלות מעורבות פעילה ולעמוד לצד המנהיגים שיצטרכו לקבל החלטות קשות".

ראש הממשלה נתניהו נפגש במצרים עם אבו מאזן וקלינטון, במסגרת הסבב השני של המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. יום עמוס של פגישות עובר על נתניהו באתר התיירות שארם א-שייח' שבדרום סיני. בשעה 9:00 (שעון ישראל) נפגש נתניהו עם נשיא מצרים חוסני מובארק, ולאחר מכן הוא נועד עם מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון. מובארק נפגש גם עם הנשיא הפלסטיני, אבו-מאזן. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, מובארק דרש מנתניהו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והציג בפניו את תפיסתה של מצרים בכל הנוגע למהלכים שיובילו להצלחת המשא ומתן וליישום פתרון שתי המדינות.

בשעה 11:00 הייתה צפויה להיערך פגישה משולשת בין קלינטון, נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אולם הפגישה התעכבה ביותר משעה, לטענת גורמים בישראל בשל התארכות השיחות האישיות. העיכוב בפגישה המשולשת הוביל לחרושת שמועות על פיצוץ במשא ומתן.

בשעה 14:00 החלה ארוחת צהריים משותפת של ראשי המשלחות. מאוחר יותר, תיערך ככל הנראה פגישה בארבע עיניים בין נתניהו לאבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully