וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעדה החרדית: "נילחם בגיורים המזויפים"

מוטי לוי

13.9.2010 / 13:45

הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור המוסמך על ידי הרב אלישיב לטיפול בנושא, גינה את דברי נציגי הרבנות הראשית בוועדה לביקורת המדינה בכנסת ואמר כי "רוב המגוירים בצה"ל הם גויים גמורים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

הרב נחום אייזנשטיין, יו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור הגיב היום (שני) להצהרת הרבנות הראשית בישראל לפיה תצהיר שכל הגיורים שנערכים בצה"ל הינם כשרים. אייזנשטיין אמר לוואלה! חדשות כי "נעשה הכל בכדי להילחם בגיורים המזויפים".

אייזנשטיין, המוסמך על ידי מנהיג הציבור הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב לעסוק מטעמו בכל נושא הגיורים, הוסיף עוד כי "אני מאוד מופתע מהקולות שמגיעים מצד הרבנות הראשית לישראל. זה ידוע שרוב המתגיירים בצה"ל אינם שומרים מצוות לאחר שהם עוברים את תהליך הגיור. במצב כזה, הגיור לא חל מלכתחילה והם גויים גמורים".

לשאלה האם ארגונו מתכונן לעשות משהו כנגד ההחלטה אומר אייזנשטיין כי "אנו מתכוננים לערוך התייעצות עם הרבנים בימים הקרובים בכדי לבחון את דרכי הפעולה כנגד ההחלטה".

הודעתה של הרבנות הראשית על כך שתכיר בגיורים מטילה גם צל כבד על היחסים בין הראשון לציון, הרב משה שלמה עמאר, לבין מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. כזכור, לפני שבוע שוחח הרב יעקב יוסף, בנו הבכור של הרב עובדיה יוסף, עם וואלה! חדשות ואמר כי "כל הגיורים המתבצעים בצה"ל הם אפס". עוד הוסיף אז הרב יוסף כי "גם אם החיילים מוסרים נפשם למען המדינה, דינם כחסידי אומות עולם, זה עדיין לא הופך אותם ליהודים. כל הגיורים של צה"ל הם חוכא ואיטלולא". הרב יוסף צוטט אז גם כמי שאומר שזוהי גם עמדת אביו, הרב עובדיה יוסף.

אורלב: "פגענו קשה במתגיירי צה"ל"

מוקדם יותר הודיע הרב רפי דיין, ראש תחום אשרות ותעודות ברבנות הראשית, כי "הרב הראשי הרב עמאר יכנס את מועצת הרבנות הראשית. נכנס את המועצה כמה שיותר מהר. היא תקבל החלטה שהגיורים מוכרים, כך שלא יהיה פקפוק לאף אחד. אם יש בעיה משפטית לקונית היא תיפתר". דיין אמר את הדברים במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ יואל חסון.

הדיון בוועדה, נערך לאור הסערה שהתחוללה עקב דבריה של נציגת הפרקליטות עו"ד יוכי גנסין, בדיון בבג"ץ בנושא גיורי צה"ל בשבוע שעבר. גנסין עצמה דיברה אף בדיון והבהירה כי "לא הוטל ספק בכשרות הגיורים בצה"ל.

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל' אלעזר שטרן אמר בדיון כי "אני מבקש שמדינת ישראל תודיעה שכל מגוירי צה"ל יוכלו לעלות לתורה ביום כיפור הזה בבתי הכנסת. זאת המשמעות היחידה. אני מודה שביום כיפור הזה קצת יותר קשה לי להיות יהודי. הכי חשוב שתצא הבהרה לא מתפתלת על ידי הרב עמאר שתכיר בחוקיות הגיורים. הסימן שאלה שהוטל פה זה גם של גיורי הרב גורן. אני מכיר נערה שרוצה להתגייר והתנו בכך שהיא לא תתגייס לצה"ל. זה השפלה של אנשים באופן קבוע ומתמשך. הלוואי שעם ישראל היה יודע על היהדות מה שבוגרי הגיור בצה"ל יודעים".

ו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי "זהו מעשה נפשע של המדינה שהיא מוכנה להטיל ספק בתעודת המרה תוך שהוא עובר גיור בצה"ל תחת הרבנות הצבאית הראשית שמתואמת עם הרבנות הראשית. מוטלת על כולנו חובה לפייס את כל מתגיירי צה"ל שפגענו בהם פגיעה קשה ואנושה. הפגיעה היא לא רק בהם אלא גם במגיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully