וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות תודיע: "שלא יהיה פקפוק, גיורי צה"ל מוכרים"

13.9.2010 / 10:28

במהלך דיון שהתקיים בכנסת, הובהרה עמדת הרבנות הראשית בכל הקשור לנושא הגיור בצה"ל. נציגת הפרקליטות טענה כי דבריה בבג"ץ לפיהם מי שהתגייר בצה"ל, זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות, לא הובנו כהלכה. נציגת צה"ל אמרה כי "בעקבות הדברים, יש מי שמבקשים לחתום ויתור"

"הרב הראשי הרב עמאר יכנס את מועצת הרבנות הראשית. נכנס את המועצה כמה שיותר מהר. היא תקבל החלטה שהגיורים מוכרים, כך שלא יהיה פקפוק לאף אחד. אם יש בעיה משפטית לקונית היא תיפתר", כך הודיע היום (שני) הרב רפי דיין, ראש תחום אשרות ותעודות ברבנות הראשית במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ יואל חסון.

הדיון בוועדה, נערך לאור הסערה שהתחוללה עקב דבריה של נציגת הפרקליטות עו"ד יוכי גנסין, בדיון בבג"ץ בנושא גיורי צה"ל בשבוע שעבר. גנסין עצמה דיברה אף בדיון והבהירה כי "לא הוטל ספק בכשרות הגיורים בצה"ל.

"הדיון בעתירה הזו כלל לא עסק במערך הגיור בצה"ל. זה היה דיון בעתירה שעסק בשאלה מדוע ארבעה רבני ערים מפקפקים או אינם רושמים לנישואים אנשים שמגיעים עם תעודות המרה (תעודות המוצאות לפי חוק על ידי ראש מערך הגיור בכדי לתת תוקף להמרת דת). רצינו שאדם שמגיע עם תעודה כזו ורב לא רושם אותו, יוכל לפנות לרשם הנישואים. זו הייתה הודעה משמחת. המטרה שלנו הייתה שמי שמגיע עם תעודות המרה לא יעוכב ויוכל להינשא", אמרה גנסין. "איננו מטילים ספק בתוקף ההלכתי של הגיורים שנעשים בצה"ל".

ראש מחלקת חינוך בחיל החינוך, אל"מ מרסל אסולין, דיברה אף היא בפני חברי הוועדה ואמרה כי "משנת 2001 סיימו 4,584 חיילים את תהליך הגיור, מתוכם 3,510 נשים. כרגע יש בקנה כ- 811 חיילים. אחד הדברים שצריך להוציא מהדיון זה להרגיע את החיילים. אנשים מבקשים לחתום ויתור על התהליך כרגע בעקבות הדברים".

ראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל' אלעזר שטרן אמר בדיון כי "אני מבקש שמדינת ישראל תודיעה שכל מגוירי צה"ל יוכלו לעלות לתורה ביום כיפור הזה בבתי הכנסת. זאת המשמעות היחידה. אני מודה שביום כיפור הזה קצת יותר קשה לי להיות יהודי. הכי חשוב שתצא הבהרה לא מתפתלת על ידי הרב עמאר שתכיר בחוקיות הגיורים. הסימן שאלה שהוטל פה זה גם של גיורי הרב גורן. אני מכיר נערה שרוצה להתגייר והתנו בכך שהיא לא תתגייס לצה"ל. זה השפלה של אנשים באופן קבוע ומתמשך. הלוואי שעם ישראל היה יודע על היהדות מה שבוגרי הגיור בצה"ל יודעים".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר בדיון, כי "הסערה התקשורתית המהותית פגעה בצורה קשה ואנושה במגויירי צה"ל. זה הציב סימן שאלה על אחד הפרויקטים החשובים ביותר שנעשו בשנים האחרונות. בדיון הוסרו רוב סימני השאלה בנושא. יש הכרה בגיור בצה"ל, אך הוא לא מספיק. לכן חייבת להיות הבהרה ברורה מצד היועמ"ש לממשלה שהתהליך בצה"ל מקובל, חוקי ולגיטימי, ושעל רשויות המדינה לקבל אותו".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב, אמר כי "זהו מעשה נפשע של המדינה שהיא מוכנה להטיל ספק בתעודת המרה תוך שהוא עובר גיור בצה"ל תחת הרבנות הצבאית הראשית שמתואמת עם הרבנות הראשית. מוטלת על כולנו חובה לפייס את כל מתגיירי צה"ל שפגענו בהם פגיעה קשה ואנושה. הפגיעה היא לא רק בהם אלא גם במגיירים".

"מישהו כאן מטיל גם צל על הרבנות הצבאית הראשית", הבהיר אורלב. "מי שמשתמט מצה"ל ואיננו ממלא את חובתו הוא פוסל את הגיור של מי שממלא את אחת המצוות המובחרות. חייבים להסיר את הכתם הזה עד יום כיפור. הוועדה חייבת לקרוא לרשויות המדינה להתכנס ולהתיר את כל העננה ולתת את ההכשר המלא. אין צורך שמעשה נפשע ימשיך להתקיים יום אחד נוסף".

אורלב: "להסיר את הכתם"

הסערה סביב הגיורים בצה"ל פרצה לפני שבוע, כאשר במהלך דיון בבג"ץ על רישום גרים לנישואין טענה נציגת פרקליטות המדינה כי מי שהתגייר בצה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. הדיון עסק בעתירה שהגיש ארגון "עתים", באמצעות עו"ד אביעד הכהן, נגד הרבנות הראשית, בדרישה לאפשר לגרים שעברו תהליך גיור בישראל והם בעלי תעודת המרה, להתחתן כיהודים.

בעקבות הזעקה שקמה פרסם משרד המשפטים הודעת הבהרה לפיה הפרסומים בעניין הגיורים בצה"ל משוללים כל יסוד. "פרקליטות המדינה לא הודיעה לבית המשפט, בין בכתב ובין בעל-פה, כי הגיורים בצה"ל אינם תקפים או אינם כשרים. פרוטוקול הדיון מהיום אינו פרוטוקול מילולי מלא של הדיון ואינו משקף את מהלך הדיון במלואו, את שאלות בית המשפט, כמו גם את תשובות המדינה", נכתב בהודעה.

גם דובר צה"ל מיהר להגיב והגן על הליך הגיור הצה"לי: "קורס 'נתיב' של חיל החינוך והנוער עוסק בלימוד זהות ישראלית – יהודית שעיקרו העשרה חווייתית. הקורס מסתיים בהליך גיור המוצע למעוניינים בכך בלבד. תהליך הגיור כולו נתמך ומתבצע על פי נהלים של האגף לגיור במשרד ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully