וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירקל לטורקיה: רוצים לחקור את קפטן המרמרה

13.9.2010 / 9:50

מזכיר הוועדה החוקרת את אירועי המשט הטורקי לעזה, פנה אל השגרירות הטורקית בבקשה לזמן לעדות את חאליד טרזי, שהיה אחד הבודדים שנחקרו על ידי כוחות הביטחון בישראל

yes UGLY

(צילום: אתר המל"מ. עריכת וידאו: דורון שטיין)

מזכיר ועדת טירקל, עו"ד הושע גוטליב, פנה הבוקר (שני) לשגרירות טורקיה בישראל, בבקשה לזמן לעדות את קפטן הספינה "מאווי מרמרה", על מנת שזה ימסור את גרסתו לאירועי המשט שעשה דרכו לעזה. הקפטן, חאליד טרזי, יתבקש למסור את עדותו בנוגע להתרחשויות על הספינה בימים שקדמו למשט ובמהלך ההשתלטות של כוחות צה"ל.

טרזי היה אחד מהבודדים שנחקרו על ידי כוחות הביטחון בישראל לאחר ההשתלטות. בעדותו בפני המשטרה סיפר כי פעילי ארגון ה-IHH עלו בנפרד משאר הנוסעים ועלו ללא בידוק ביטחוני, כשבידיהם מסורים לחיתוך ברזלים.

זימונו של קפטן הספינה הטורקית לא היה צפוי, אך עם זאת הוא לא סותר את הנושאים שאותם התבקשה הוועדה לחקור. במכתב ההסמכה של הוועדה, מופיע סעיף הקובע כי הוועדה תחקור את פעולות משתתפי המשט: "בחינת הפעולות שננקטו על ידי מארגני המשט, המשתתפים בו וזהותם". עם זאת, תהיה זו הפעם הראשונה מאז שהחלו החקירות בעניין המשט, שישראל תשמע עדות של אחד מהמשתתפים במשט לעזה, מעבר לחקירות קצרות במשטרה לאחר ההשתלטות.

הבוקר העיד בפני הוועדה ראש המועצה לביטחון לאומי, הפרופ' עוזי ארד. עדותו של ארד ניתנה מאחורי דלתיים סגורות. בהמשך השבוע צפויים להעיד בוועדה גם ראש המוסד מאיר דגן ומנכ"ל משרד החוץ יוסי גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully