וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן נגד סוכנות הגרעין: הדו"ח נגדנו לא הוגן

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית דוחה את דו"ח סבא"א, לפיו טהרן האיצה את קצב העשרת האורניום שברשותה. לדבריו, הנתונים המופיעים בו שגויים

"על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להיות זהירה יותר ולא לסטות למסלול של חוסר הוגנות". כך אמר הבוקר (שלישי) ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סלאחי, לסוכנות הידיעות "איסנא" בתגובה לדו"ח סבא"א אודות מתקני הגרעין של אירן.

סלאחי הבהיר כי אירן דוחה את הדו"ח, לפיו מדינתו ייצרה מאז חודש מאי האחרון 2.8 טונות של אורניום מועשר ברמה נמוכה –עלייה של כ-15% בכמות האורניום שברשותה. כמו כן, בדו"ח נכתב כי ברשות אירן 22 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה גבוהה.

"אנו מאמינים שאם סבא"א תסטה ממטרתה העיקרית ותאבד את הסטטוס של גוף או"ם מתמחה, היא גם תאבד את האמינות הבינלאומית שלה", הבהיר סלאחי. "זוהי לא רק זכותנו אלא זכותם של כל החברים שסבא"א לבחור את הפקחים שמגיעים לאירן. שני הפקחים שמוזכרים בדו"ח העבירו דיווחים שגויים, ובסבא"א יודעים זאת אך לא מוכנים להכיר בכך".

בתגובה לדרישת סבא"א לבדוק דו"חות מודיעין מערביים שמאשימים את אירן בעבודה חשאית על תוכנית לפיתוח נשק גרעיני, אמר סלאחי כי "אירן צריכה להיות הראשונה שהדו"חות האלה מוצגים בפניה בטרם תינקט פעולה כלשהי".

"אנו מרגישים שהלחץ הפוליטי שמופעל מצד המערב משפיע על חלקים מסוימים בסבא"א, אך אנו עדיין מכבדים את הגוף הזה ולכן הביקורת שלנו צריכה להיות מפורשת כחיובית ובונה", סיכם סלאחי.

בארה"ב מודאגים מהדו"ח

אמש הגיבה ארצות הברית ארה"ב לדו"ח המדובר. בהודעה שנמסרה מהבית הלבן הוגדר הדו"ח "מדאיג". "הדו"ח מראה כי אירן לא חדלה ממאמציה להרחבת תוכנית הגרעין שלה ולהשגת יכולת צבאית גרעינית", נכתב בהודעת הבית הלבן.

אנשי סבא"א הביעו דאגה מהנתונים שהעלה הדו"ח. לדבריהם, אירן ממשיכה במאמציה לייצר נשק גרעיני למרות הסנקציות שהטילו עליה מדינות המערב. בנוסף, הביעו בסוכנות דאגה מכך שאירן ממשיכה להתנגד למינויים של מפקחים מטעמה על הכורים האטומיים שלה. "הסוכנות דוחה את נימוקיה של אירן להתנגדותה זו", אמרו גורמים בסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully