וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: גלנט ייכנס לתפקידו רק בעוד חצי שנה

5.9.2010 / 10:05

בניגוד לדיווחים לפיהם הוא שוקל פרישה מוקדמת מצה"ל, הבהיר הרמטכ"ל כי יסייע ליואב גלנט להיכנס לתפקידו במועד שנקבע לכך. הממשלה צפויה לאשר הבוקר את מינויו של גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, התייחס הבוקר (ראשון) לפרשת המסמך והצהיר: "אני מודה שזו תקופה לא נעימה, לא לצה"ל ולא למערכת הביטחון". בדברים שנשא בפני תלמידים באור יהודה אמר אשכנזי: "אני שמח שהמשטרה קבעה כי אף אחד מחברי פורום המטכ"ל או מלשכת הרמטכ"ל ידו לא היתה בעניין, ואותי זה לא הפתיע".

אשכנזי אף רמז כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו לפני המועד שנקבע לכך. לדבריו, "הממשלה צפויה למנות היום את האלוף גלנט לרמטכ"ל הבא, ואני בטוח שכולנו מברכים אותו. גם אני וגם חברי פורום המטכ"ל נסייע לו להיכנס לתפקידו במועד שנקבע לו בעוד חצי שנה". אשכנזי הגיע למפגש כשהוא מלווה בעוזרו ארז וינר, שהפיץ את "מסמך גלנט" והעביר אותו לאל"מ במיל' גבי סיבוני.

הרמטכ"ל גם הדגיש בפני התלמידים את חשיבות הגיוס לצה"ל. לדבריו, "הפיגוע הקשה בחברון מהווה תזכורת לנפיצות המצב הביטחוני, כי חרף השקט היחסי בגזרות השונות איש משכנינו אינו קופא על שמריו". אשכנזי אמר כי "חיזבאללה מתעצם, סוריה ממשיכה לקחת חלק בציר הרדיקלי, חמאס ממשיך להתעצם ולנסות לפגוע באזרחי ישראל ומעל הכול אירן, שמזינה את כל ארגוני הטרור וממשיכה לחתור לנשק גרעיני".

אשכנזי אף התייחס לשביו הממושך של גלעד שליט והבהיר: "צה"ל אינו מפקיר את חייליו, ואנחנו לא משאירים פצועים בשטח. אני כראש המערכת הצבאית וכמי ששלח את גלעד רואה מחויבות לעשות הכול על מנת להחזיר את גלעד. אנחנו מחויבים לכל חייל שנעדר ולא רק לגלעד. ואנו פועלים במגוון דרכים להחזירו ולא נכון לפרטן". אשכנזי סיכם ואמר כי "עד שלא נחזיר אותו המשימה לא הושלמה, ואני מקווה שהשנה הקרובה תהיה שנה של בשורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully