וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילת ימין התלוננה: סוהרת אילצה אותי להתפשט

יהושע בריינר

5.9.2010 / 9:25

נערה בת 16 טוענת כי סוהרת של שירות בתי הסוהר ביצעה חיפוש פולשני על גופה בניגוד לנהלים, זאת לאחר שנעצרה בהפגנה של פעילי ימין ביריחו. "היא הכניסה לי ידיים מתחת לחזייה"

האם מעצר בהפגנה של הימין שווה חיפוש בעירום? קטינה כבת 16 שנעצרה ביום חמישי במהלך הפגנה של פעילי ימין ביריחו, טוענת כי במהלך מעצרה הפשיטה אותה סוהרת של שירות בתי סוהר, על מנת לבצע על גופה חיפוש פולשני. הפשטת חשוד מותרת רק במקרים חריגים במהלך המעצר, אולם הפעם, רק ביום שלמחרת מעצרה החליטה הסוהרת להפשיטה, לטענת הנערה.

הנערה נעצרה בעת שהפגינה ביריחו נגד השיחות הישירות עם הפלסטינים, ולטענתה החיפוש בוצע בגופה לפני שהובאה לדיון בבית משפט. היא סיפרה כי כשנעצרה, היא התבקשה להוריד את בגדיה לצורך חיפוש, אולם סירבה, אלא שלמחרת הגיעה למקום סוהרת שהייתה אמורה ללוות אותה לבית המשפט, וזו ביקשה להפשיטה.

"סגרו אותי בחדר עם השב"סניקית", סיפרה הצעירה לוואלה! חדשות. "היא התחילה להרים לי את החולצה מלמטה, התחלתי לצעוק ואמרתי לה שאסור. אמרתי לה גם שחברה שלי זכתה בתביעה בגלל שעשו לה דבר כזה, אבל היא אמרה שלא מעניין אותה ושהיא לא תשלם את הכסף אלא רק המדינה וזה הנהלים. לא הסכמתי".

"נגיש תביעה בימים הקרובים"

הנערה המשיכה וסיפרה כי "היא קראה לאחד הבחורים שבחוץ, ואז הוא אמר בקול, אנחנו נצטרך לעשות את זה בכוח. פחדתי שהם יאנסו אותי, ולכן הסכמתי בלית ברירה להוריד את הבגדים כשהיא מכניסה ידיים מתחת לחזייה ופשוט מתעללת בי".

בעקבות האירוע מתכוון עורך דינה של הצעירה, עורך הדין איציק בם, להגיש כבר בימים הקרובים תביעת נזיקין נגד שירות בתי הסוהר. "מדובר בחיפוש משפיל שלא לצורך שנערך בניגוד לחוק. על פי החוק. כדי לערוך חיפוש בעירום מלא צריך עילה, ובמקרה הזה לא הייתה כל עילה, אלא בנוהל שיגרתי של השב"ס. על הנוהל הזה שב"ס כבר נאלץ בעבר לשלם פיצוי גבוה לנערה שהופשטה ואנו מתכוונים תבוע עד אשר הנהלים ישונו".

עורך הדין בם הוסיף כי "העובדה שהשב"ס לא הפיק לקחים מן הפעם הקודמת מצביע על כך שהארגון פועל בזדון ובחוסר תום לב והאחראים לכך צריכים לתת על כך את הדין". גם ח"כ מיכאל בן ארי הודיע כי הוא מתכוון לפנות בדחיפות אל השר לביטחון פנים בדרישה כי בשב"ס יפסיקו באופן מיידי עם החיפושים המשפילים, לדבריו.

בשירות בתי הסוהר אמרו בתגובה לטענות הקשות כי "המקרה, אם אכן התרחש, ייבדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully