וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: העוזר שלי הפיץ המסמך ללא ידיעתי

31.8.2010 / 0:00

רב אלוף אשכנזי סיפר בפורום המטה הכללי על השתלשלות האירועים בפרשת "מסמך גלנט". לדבריו, עוזרו ארז וינר הציג את המסמך בפני מספר קצינים, בהם גבי סיבוני, ללא ידיעתו ואישורו. הוסיף: "חשוב לי להבהיר כי לא היו ביני לבין הרפז קשרים עסקיים"

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, התייחס אמש (שני) במהלך ישיבת פורום מטכ"ל למסמך המזויף, שזכה לכינוי "מסמך גלנט". אשכנזי אמר לאלופים: "לא פרסמתי את דבר קיום המסמך כדי למנוע את המתרחש בשבועות האחרונים. במהלך כל החודשים, המסמך נמצא בחדרו של אל"מ ארז וינר (עוזרו של אשכנזי - י"ב). ארז שיתף את המסמך ואת תוכנו עוד מספר קצינים והתייעץ עמם, וזאת ללא ידיעתי ועדכוני. בין אלה היה אל"מ במיל' גבי סיבוני, שמאוחר יותר בחר על דעתו ללא אישורי להעביר את המסמך לתקשורת".

אשכנזי ציין כי "עד כה לא התבטאתי בצבא או בציבור בנושא הזה, בשל הימשכות החקירה והצורך לאפשר לתמונה להתבהר. למרות זאת החלטתי לשתף אתכם, חברי הפורום במספר עובדות הקשורות באירוע לאור השמועות".

הרמטכ"ל סיפר כי פנה לפני כשבוע למפכ"ל המשטרה דודי כהן וליועץ המשפט למשמלה יהודה וינשטיין בבקשה כי ימשיכו בחקירה בנוגע למסמך, ימצו אותה וישיבו ככל שניתן על השאלות העולות מהפרשה. אשכנזי סיפר עוד כי הכיר את סא"ל בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך, כששירת כראש חטיבת המבצעים ובתפקידים נוספים, זאת בעת שהרפז שירת בתפקידים במערך המודיעין, וכי אף מסר עדות אופי לטובתו.

סיפר על המסמך לגנץ ואייזנקוט

"עם כניסתי לתפקיד", אמר אשכנזי, "פנה אליי בועז, כמו גם קצינים נוספים, והעביר לי הצעות ורעיונות בנושאים שונים. ב-2010 פנו אליי ואל לשכתי גורמים שונים במערכת הביטחון ומחוצה לו במטרה להעביר לי דיווחים שמהותם התערבות בתהליך מינוי הרמטכ"ל. אחד מהם היה בועז הרפז. חשוב לי להבהיר, כי לא היו ביני לבין הרפז קשרים עסקיים כלשהם. הפניתי את הרפז לעוזרי, אל"מ ארז וינר", סיפר הרמטכ"ל והוסיף כי בסוף חודש אפריל העביר הרפז את המסמך לאל"מ וינר אשר צילם ממנו עותק והחזיר את המסמך המקורי להרפז. מאוחר יותר, הראה ויינר לאשכנזי את המסמך.

"עוד קודם לקבלת המסמך, קיבלתי על עצמי לשמור על שתיקה ולא להגיב לאמירות ולשמועות בנושא וזאת בשם כבודו של צה"ל. כך נהגתי גם לאחר קבלת המסמך", אמר אשכנזי. לטענת הרמטכ"ל, בהמשך פנו אליו האלופים גדי אייזנקוט ובני גנץ ושוחחו עמו על התנהלות סביבם ועל תחושותיהם בהליך מינוי הרמטכ"ל. לדברי אשכנזי, הוא סיפר לשניים על קיומו של המסמך.

"לרגע לא חשבתי, וכך גם איני סבור כעת שמי מחברי הפורום מעורב או נתן ידו באירוע. משנפתחה החקירה פניתי ביוזמתי ליועץ המשפטי להממשלה, מסרתי לו שהמסמך ברשותי וסייעתי לחקירה", אמר אשכנזי.

הרמטכ"ל פנה לחברי הפורום והבהיר כי "יש לפנינו חצי שנה של עבודה משותפת ורווית אתגרים ביטחוניים. מביטים בנו קצינים וחיילים שתחת פיקודנו ואיתם אזרחי ישראל הסומכים בנו שנדע לספק להם את הביטחון".

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully