וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתושים הנגועים בקדחת הנילוס התגלו בצפון

אריאל נוי

30.8.2010 / 14:00

בדיקות של המשרד להגנת הסביבה העלו כי יתושים הנגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי התגלו בשדה אליהו ובטירת צבי. מומחה: "המחלה עלולה להחמיר לדלקות ריאה, דלקות קרום המוח ואף למוות"

האגף ללחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה פרסם היום (שני) את ממצאיהן של בדיקות שגרתיות שהתקיימו בשבועיים האחרונים במשרד. על פי הממצאים, בשדה אליהו, בטירת צבי ובעמק בית שאן אותרו יתושים הנגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי. עוד עולה מהממצאים, כי בחודשים האחרונים נמצאה נמלת האש הקטנה במספר משתלות ברחבי הארץ.

ד"ר גרשון קרן, מנהל המחלקה ליחידות זיהומיות בבית חולים הלל יפה, אמר לוואלה! חדשות כי הסכנה הטמונה בקדחת הנילוס נובעת מכך שהמחלה עלולה להחמיר לדלקות ריאה, לדלקות קרום המוח ואף למוות. "באופן כללי, קבוצת הסיכון כוללת כל אדם שנעקץ. בשנת 2000 רשמנו שיא, שבו התאשפזו כ- 400 חולים, מהם 30 מתו. באחרונה חל שיפור בטיפול, ולמרות זאת הסכנה לא חלפה" אמר ד"ר קרן.

ד"ר אורי שלום, ראש אגף לחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה, ציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ. במשרד קוראים לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים על ידי ייבוש מקורות מים בשטחם, בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים.

סכנת נמלת האש: בארס עצמו

כאמור, נמלת האש התגלתה במספר משתלות ברחבי הארץ. נמלת האש הקטנה היא מזיק פולש שהתגלה בישראל בשנת 2006. מקורה בדרום אמריקה והיא בין 100 המינים הפולשים הבעייתיים ביותר בעולם. נמלים קטנטנות אלה מתרבות בקצב מהיר, עקיצתן מכאיבה, הן פוגעות בחיות בית, בגידולי השדה ובמגוון הביולוגי בסביבה. כמו כן, הן עלולות לגרום לנזק כלכלי כבד למדינה, לרשויות המקומיות ולגורמים פרטיים.

ד"ר קרן אמר בנושא כי "סכנתה של נמלת האש הקטנה נמצאת בארס עצמו, אשר גורם לכאבים". נמלה זו מתפשטת בארץ בצורה פאסיבית במעבר עציצים, גזם, אדמה ומוצרי עץ. ד"ר אורי שלום, אמר עוד כי קיים חשש שמשתלות נגועות נוספות ימכרו עציצים נגועים, וכך היקף המפגע יתפשט.

לבקשת הציבור, משרד להגנת הסביבה פרסם רשימה מרוכזת של המשתלות שנמצאו נגועות במזיק נמלת האש הקטנה. ביניהם, המשתלות "בית ירוק" ברמת גן, "יער" במשמרת, "גרנות" בפוריה, "מאירי וצביאלי" במושבה כנרת, משתלת עין המפרץ, משתלת רדואן בכפר כנא וכן עוד משתלות ביגור וברמת השרון. המשרד להגנת הסביבה הנחה את המשתלות הנגועות לבצע הדברה מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully