וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: ענבל עמרם מתה בגלל רשלנות המשטרה

השופטים קיבלו את תביעת משפחתה על עמרם, שנרצחה לפני ארבע שנים ע"י גנב רכב, וקבעו כי המשטרה התרשלה באופן החיפוש אחריה, ובאופן הטיפול בתלונת המשפחה. "הטיפול של המשטרה היה לקוי ורשלני"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל הבוקר (שני) את התביעה שהגישו בני משפחתה של ענבל עמרם, שנרצחה לפני כארבע שנים על ידי גנב רכב. השופטים קבעו כי המשטרה התרשלה באופן החיפוש אחריה, ובאופן הטיפול בתלונה של המשפחה.

השופטת, הילה גרסטל, פסקה כי "העובדה שהרוצח הוא שגרם למותה של ענבל, אין בה כדי לנתק את הקשר הסיבתי בין מחדליה של המשטרה לתוצאה המצערת שארעה, לנוכח העובדה שאם המשטרה היתה מתנהלת כנדרש – ניתן היה להציל את חייה של ענבל".

בית המשפט קבע, כי בניגוד לטענת המדינה והמומחים מטעמה, פרופ' יהודה היס ופרופ' אברהם ריבקינד מהמכון לרפאוה משפטית, ענבל לא מתה בסמוך לחטיפתה. בית המשפט הוסיף וקבע, כי ענבל הייתה בחיים לכל הפחות בשעה 6:30 בבוקר (כ- 5 וחצי שעות לאחר חטיפתה) וסביר אף שנפטרה לאחר השעה 8 בבוקר.

הרצח אירע לפני לפני ארבע שנים. ענבל עמרם, חיילת משוחררת, יצאה מביתה בפתח תקווה בליל שבת, על מנת לאסוף את אחותה ממסיבה. היא הותקפה בחניית הבניין בו התגוררה המשפחה על-ידי גנב מכוניות. הגנב, בעל עבר פלילי עשיר בגניבת מכוניות, דקר אותה בתוך הרכב, הוביל את הרכב לשדה נטוש באזור פי-גלילות, ושם הותיר אותה מתבוססת בדמה במשך שעות, לאחר שככל הנראה ניסה לשווא להצית את הרכב.

ניסה לגנוב הרכב - ורצח

רק לאחר שחלפו למעלה מ-7 שעות מהשעה בה אביה של המנוחה הגיע לתחנת המשטרה, ו-3 שעות לאחר שעלה אור יום, הוזנק מסוק לחפש את ענבל. המסוק איתר אותה דקות ספורות בלבד מרגע המראתו, כשהיא נושמת את נשימותיה האחרונות.

משפחתה של ענבל עמרם ז"ל החליטה לתבוע את משטרת פתח תקווה, שלטענתה היתה יכולה למנוע את הרצח, אך לא עשתה זאת. במשפחה טוענים, כי לאחר שלא הצליחו ליצור קשר עם ענבל, הם דיווחו למשטרה על כך שהיא נעדרת, אולם במשטרה לא פתחו בחיפושים. לפי הדו"חות הפתולוגים ענבל, שהותקפה ונחטפה על ידי גנב מכוניות, דיממה למוות במשך שבע שעות. המשפחה טוענת שאם במשטרה היו יוצאים לחפש אותה בזמן, ניתן היה להציל את חייה.

לטענתם, לו היתה המשטרה מבצעת פעולות פשוטות ביותר מיד לאחר הודעתו הראשונה של אבי המנוחה על ההעלמות, ועל הנסיבות בהן ענבל נעלמה, כמו הזנקת מסוק לאוויר או חיפושים ברכב שטח, ניתן היה למנוע את המוות. עוד נטען, כי יומנאי התחנה גירש באופן גס וברוטאלי את האב מן התחנה, ומנע ממנו את הגשת התלונה הראשונית ואף איים עליו כי יעצור אותו אם לא יעזוב את התחנה.

"מקווים שפסק הדין יחולל שינוי"

הרוצח מוחמד ג'עידי, נעצר על ידי השב"כ. מן החקירה עלה, כי ג'עידי הפתיע את עמרם כשנכנסה לרכב, ואז הכניס אותה לרכב באיומים. במהלך הנסיעה התפתח בין השניים עימות שנגמר בדקירה של עמרם. המשטרה התחקתה על עקבותיו בעזרת טביעות אצבעות שנלקחו מהמקום, והוא שיחזר את המעשה. בחקירתו טען כי לא התכוון לרצוח אותה, אלא רק לגנוב את הרכב, אולם כאשר הוא הבין כי היא עלולה למות, נסע לשדה פתוח בשכונת רמת אביב ג' שבצפון ת"א וניסה להצית הרכב. משלא הצליח, נטש את הרכב וברח לביתו.

עוד הוסיפה השופטת גרסטל בהכרעתה היום כי "הטיפול שניתן מצידה של המשטרה לתלונתה של המשפחה, עת בוחנים אותו על פי המידע שהיה בידיעתה באותה העת – היה לקוי ורשלני. הרוצח הוא הסיבה המכרעת לנזק, על כך אין מחלוקת, אבל המשטרה, שתפקידה להגן על תושבי המדינה, אמורה לצפות שאם מגיעה משפחה לדווח על העלמות בתם יתכן שמישהו פגע בה".

"משנקבע שענבל היתה בחיים עוד בשעה 6:30 הרי שלו היתה המשטרה פועלת בזהירות הנדרשת, על פי הנחיותיה שלה, היתה יכולה לאתר את הרכב בו נמצאה ענבל בשעה 5:00 בבוקר בעודה בחיים, ולהצילה".

עורכי הדין של המשפחה, אלעד אייזנברג, אמיר גולן ועידו אורלנסקי, מסרו בתגובה כי "את הטרגדיה הנוראה של משפחת עמרם אף הליך משפטי לא יוכל לרפא, אך הם מקווים שפסק הדין הקובע את סטנדרט ההתנהגות המצופה ממשטרת ישראל, יחולל שינוי אמיתי בהתנהלותה וביחסה לאזרח הפונה אליה במצוקתו".

ד"ר חן קוגל ממכון "מד"ן לרפואה משפטית", ששימש כמומחה לרפואה משפטית מטעם משפחת עמרם בתיק התביעה התייחס גם הוא לפסק הדין. קוגל אמר כי הוא "שמח שבית המשפט עשה צדק וקיבל את העמדה המדעית שאכן המוות של המנוחה נגרם זמן רב לאחר שנעלמה כפי שטענו, ולא דקות בודדות כפי שטען הצד השני".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל עמרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully