וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "המשך הבנייה יכשיל את השיחות"

בנאום שנשא ברמאללה אמר יו”ר הרשות כי ישראל תישא באחריות בלעדית לכשלון המו”מ אם תמשיך לבנות בהתנחלויות. עם זאת הוא הביע תקווה "שיהיה ניתן לשים סוף לכיבוש ולהביא ביטחון לשני העמים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא אמש (ראשון) דברים לקראת תחילתו של המשא ומתן הישיר עם ישראל בוושינגטון. לדברי אבו מאזן, "ישראל תישא באחריות הבלעדית לכישלון השיחות, אם תמשיך בבנייה בהתנחלויות".

אבו מאזן ציין כי הוא "מקווה שישראל תתגלה כשותפה רצינית למשא ומתן, וכי יהיה ניתן לקבל יחד איתה החלטות חשובות שיביאו לסיום הכיבוש ואשר יבטיחו ביטחון אמיתי לשני העמים". כמו כן ציין יו"ר הרשות, כי ההחלטה להתחיל במשא ומתן עם ישראל הגיעה לאחר התייעצות עם הקהילה הערבית הבינ"ל, וכי הבסיס למשא ומתן הינו הצהרת הרביעייה הבינלאומית.

יו"ר הרשות אמר עוד כי הנושאים העיקריים שיעמדו על הפרק בוושינגטון יהיו ירושלים, הפליטים, הגבולות, וכן סוגיית ההתנחלויות ושחרור האסירים הפלסטינים.

לדברי אבו מאזן, החלטת הקוורטט מדגישה את הצורך בסיום הכיבוש הישראלי, כולל כיבוש מזרח ירושלים, וכן את הצורך בהקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית. עוד אמר אבו מאזן, כי הוא מכיר בצורך הישראלי בביטחון, אולם הדגיש כי אסור שהביטחון יהווה תירוץ להרחבת ההתנחלויות.

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתיחת השיחות הישירות עם הפלסטינים בוושינגטון. "עמדנו על כך ששיחות יתקיימו ללא תנאים מוקדמים וכך אכן יהיה. מטרתנו לקדם הסכם שלום על העקרונות הבאים: הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, קץ הסכסוך וקץ התביעות מישראל וכן כינון סדרי ביטחון אמיתיים בשטח שיבטיחו שלא יישנה ביהודה ושומרון מה שהתרחש בלבנון ובעזה. ישנם נושאים רבים נוספים אך אלו נדבכי היסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully