וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מעמנואל: "הגיע הזמן שיירדו לנו מהווריד"

גיל סימה

25.8.2010 / 16:48

ההורים האשכנזים מחסידות סלונים בעמנואל מרוצים מהחלטת משרד החינוך לאשר להם להקים מוסד חינוכי פטור. "מקווים שזה מאחורינו, זו מלחמת תרבות ולא נוותר למדינה על מה שחשוב לנו"

ההורים האשכנזים מחסידות סלונים שבנותיהם למדו בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל בירכו היום (רביעי) על החלטת משרד החינוך לאשר להם הקמת מוסד פטור אשר לא יקבל תקציבים מהמדינה. "לא הופתענו", אמר לוואלה! חדשות יצחק ויינברג, נציג הורי התלמידות אשר נשמע כמי שרואה את סופה של הפרשה בעקבותיה ישב מאחורי סורג ובריח.

בהחלטה הדגיש המשרד כי למרות העדר התקצוב המוזרם למוסד חסידות סלונים, הוא ימשיך לאכוף את איסור האפליה ו"כל תלמידה אשר תעמוד בתקנון תוכל להתקבל למוסד". ויינברג לא התרגש מההודעה והזמין את גורמי המשרד "לבדוק בציציותיו ולראות האם מתקיימת אפליה במוסד החינוכי".

לדבריו, הפרשה הסבה נזק לחסידות וליישוב: "היינו אמורים לקלוט עוד חמישים איש נוספים לקהילה שלנו אבל כשהכול התפוצץ עצרנו הכול. לאט לאט הדברים מתחילים לחזור למסלולם הרגיל".

"לא נוותר על מה שחשוב לנו"

גם הרב האשכנזי בישוב, יצחק מאיר ברלב נשמע מעודד והביע תקווה שבית הספר יסתדר גם ללא תקציב המשרד. "הגענו למצב שלמדינה יש כל כך הרבה דרישות תמורת התקצוב שלפעמים אפשר לומר שעדיף בלי זה, לא מדבשך ולא מעוקצך", אמר. לדבריו, גם ההשוואה שנעשית בציבור בין חסידי סלונים לסאטמר אינה מפחידה אותו.

בינתיים, ממשיכים הגורמים האחראים ביישוב לנסות ולפתוח את שנת הלימודים בשבוע הבא ללא תקלות, וכבר כעת ברור שקצב זרימת התרומות לבית הספר צפוי לעלות. "גם כאשר קיבלנו את התקציב מהמדינה התרומות הגיעו אבל הגיע הזמן שירדו לנו מהוורידים", אמר ברלב.

לדבריו, האבסורד שהיה לאורך שנים הוא שמוסד תורני היה אמור לעמוד בכל התקנים המחמירים של משרד החינוך, לעומת מוסדות בזרם הממלכתי שהמשרד הקל עליהם. "אני מקווה שהכול מאחורינו, אבל אם המדינה רוצה מלחמה, זוהי מלחמת תרבות ואנחנו לא נוותר על מה שחשוב לנו", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully