וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירת 'הולילנד' - אבן דרך במאבק בשחיתות"

מפכ"ל המשטרה התייחס להמלצה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגין קבלת שוחד בפרשת "הולילנד" ואמר כי מדובר ב"חקירה משמעותית במאבק בשחיתות הציבורית". למבקריו ענה: "החקירה מתבססת על ראיות"

המפקח הכללי של המשטרה רב ניצב דודי כהן, התייחס בצהריים (שני) להמלצות להעמיד לדין בגין קבלת שוחד את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וכן אישי ציבור נוספים ב"פרשת הולילנד". דבריו של כהן מגיעים לאחר שמקורבים לחלק מהחשודים דחו את דבר ההמלצה ואמרו כי המשטרה "מחפשת כותרות".

"קציני ושוטרי יאח"ה משלימים היום חקירה משמעותית, שהיא אבן דרך למאבק בשחיתות הציבורית במהלכה הגיעו לשיאן יכולות היחידה ולהב 433, על אף מורכבותה והיקפה של החקירה, היא בוצעה במהירות ובמקצועיות תוך יישום מדיניות מוקפדת כי טובת החקירה קודמת לכל", נמסר בהודעת המפכ"ל. "החקירה נוהלה רחוק, ככל שניתן, מסיקור תקשורתי תוך שמירה על כבודם של הנחקרים ולמהלכיה. סופן של חקירות שראיות הן שמכריעות אותן".

מוקדם יותר היום נודע כי המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אולמרט בגין עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת "הולילנד". תיק החקירה וסיכומיה הועברו להכרעת פרקליטות המדינה. בנוסף להמלצה להעמיד את אולמרט לדין, המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שבעת ביצוע העבירות המיוחסות לו שימש כסגן ראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והממונה על אגף ההנדסה בעיר.

"עד המדינה אמין"

לטענת המשטרה נתגבשה גם תשתית ראייתית נגד מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. המשטרה גם ממליצה להעמיד לדין בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס את סגני ראש העיר לשעבר אלי שמחיוף ויהושע פולק וכן את מהנדס העירייה לשעבר אורי שטרית.

בנוסף, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אנשי העסקים דני דנקנר, הלל צ'רני ואביגדור קלנר בעבירה של מתן שוחד, וכך גם את ה"מעאכר" מאיר רבין. המשטרה ממליצה גם להעמיד לדין את מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר יעקב אפרתי בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים ואת רואה החשבון אלי חסון, חשב חברת הולילנד, בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד וסיוע למתן שוחד. לא נמצאה תשתית ראייתית נגד מקורבו של אולמרט אורי מסר ויו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לשעבר מתי חותה.

לטענת המשטרה, עדותו של עד המדינה קיבלה תמיכה בשורה ארוכה של ראיות עצמאיות, לרבות בעדויות ובמסמכים מתקופת האירועים, המבססים את החשדות. ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', הנחה להעביר את תיק החקירה ואת הסיכום לפרקליט המדינה משה לדור ולפרקליטות ת"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully