וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה: להאשים את אולמרט בקבלת שוחד

גלעד גרוסמן

23.8.2010 / 13:05

המשטרה הודיעה באופן רשמי כי היא ממליצה להעמיד לדין 14 חשודים בפרשת "הולילנד". לפי ההמלצה, יש להאשים בקבלת שוחד את רה"מ לשעבר, ראש עיריית י-ם לשעבר אורי לופוליאנסקי וכן את שולה זקן. עוד מומלץ להאשים את דני דנקנר במתן שוחד. תיק החקירה הועבר להכרעת הפרקליטות

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגין עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת "הולילנד". כך הודיעה בצהריים (שני) המשטרה באופן רשמי. תיק החקירה וסיכומיה הועברו להכרעת פרקליטות המדינה.

בנוסף להמלצה להעמיד את אולמרט לדין, המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שבעת ביצוע העבירות המיוחסות לו שימש כסגן ראש העיר, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והממונה על אגף ההנדסה בעיר.

כמו כן, לטענת המשטרה נתגבשה תשתית ראייתית נגד מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. המשטרה גם ממליצה להעמיד לדין בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס את סגני ראש העיר לשעבר אלי שמחיוף ויהושע פולק וכן את מהנדס העירייה לשעבר אורי שטרית.

בנוסף, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אנשי העסקים דני דנקנר, הלל צ'רני ואביגדור קלנר בעבירה של מתן שוחד, וכך גם את ה"מעאכר" מאיר רבין. המשטרה ממליצה גם להעמיד לדין את מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר יעקב אפרתי בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים ואת רואה החשבון אלי חסון, חשב חברת הולילנד, בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד וסיוע למתן שוחד. לא נמצאה תשתית ראייתית נגד מקורבו של אולמרט אורי מסר ויו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לשעבר מתי חותה.

לטענת המשטרה, עדותו של עד המדינה קיבלה תמיכה בשורה ארוכה של ראיות עצמאיות, לרבות בעדויות ובמסמכים מתקופת האירועים, המבססים את החשדות. ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', הנחה להעביר את תיק החקירה ואת הסיכום לפרקליט המדינה משה לדור ולפרקליטות ת"א.

"להמלצות המשטרה אין משמעות"

המשטרה טוענת, כי אולמרט קיבל שוחד של יותר ממיליון שקלים מיזמי פרויקט "הולילנד" כדי לקדם את אישורי בנייתו. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, אמר היום בתגובה להמלצת המשטרה כי "במקום להמליץ המלצות חסרות שחר, ראוי היה שהמשטרה תפסיק להסתיר מידע מהציבור ותסיר את צו איסור הפרסום השערורייתי בעניינו של עד המדינה. חשוב שהציבור יידע את הפרטים האמיתיים והבעייתיים מאוד הנוגעים לדמות זו, עליה מסתמכת המשטרה".

הוא הוסיף כי אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין. "אין זה מפתיע כי לאחר חודשים שהמשטרה יוצרת כותרות מגמתיות, אין לה האומץ הציבורי לסגור את התיק. להמלצת המשטרה אין משמעות אמיתית שכן למשטרה אין אחריות בעניין זה לבד מהכותרות שהיא יוצרת לעצמה", אמר.

גורמים בצוות ההגנה של אולמרט הפנו אצבע מאשימה לכיוון המשטרה ומסרו בתגובה להודעתה כי בכל פעם שהמשטרה והפרקליטות סופגות ביקורת, יוצאות לפתע הדלפות או הודעות בעניינו של אולמרט. "כך היה בעבר", אמרו הגורמים, "וכך גם היום בעקבות הביקורת על זיכויים בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים".

"ניסיון פסול לקבלת כותרות בתקשורת"

עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של יעקב אפרתי, בירך על המלצת המשטרה שלא להעמיד את מרשו לדין בגין שוחד. "אני מאמין", הוא אמר, "כי כפי שהמשטרה החליטה שמר אפרתי לא נטל שוחד, כך גם הפרקליטות תחליט כי אין מקום להגיש נגדו כלל כתב אישום".

פרקליטיו של מאיר רבין, אלי כהן וגיורא זילברשטיין מסרו כי המלצת המשטרה אינה מחייבת. "אנחנו מניחים שהפרקליטות תבדוק את הנושא בכובד ראש ונמתין להכרעתה בעניין". פרקליטו של אלי חסון, עו"ד גיל פרידמן מסר: "אני חושב שזו טעות להמליץ על הגשת כתב אישום נגד מרשי, ואני מאמין שהפרקליטות, לאחר שתבחן את החומר לעומק, תמצא שאין מקום להגיש כתב אישום".

פרקליטו של יהושע פולק, עו"ד ינון סרטל, מסר כי "בעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה שאין לכלול בסיכומי החקירה של המשטרה המלצות, ולכן מדובר בלא יותר מניסיון פסול להשגת כותרת בעיתון. המשטרה אינה מגישה כתבי אישום ואינה נושאת באחריות הנלווית לכך. אנו מאמינים שלאחר שחומר הראיות ייבחן על ידי הפרקליטות, הם יגיעו למסקנה המתחייבת כי לא דבק רבב במעשיו של הרב פולק ובוודאי שלא ניתן לייחס לו אשמה פלילית".

עו"ד מסר, התייחס במסיבת עיתונאים שנערכה בצהרים לסיום החקירה ואמר כי "כפי שכבר אמרתי לכל אורך הדרך אין לי ולא היה לי כל קשר לפרשת הולילנד, כפי שעולה מהודעת המשטרה היום". פרקליטו של מסר אמר במסיבת העיתונאים כי "היה נוח, גם לתקשורת, לחבר אותו לפרשה הזו. אך זה נעשה שלא בצדק ונגרם לו עוול גדול".

עדכון ראשון: 12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully