וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראונד זירו: הפגנות בעד ונגד הקמת המסגד

כ-250 הפגינו בעד בנייתו של מסגד סמוך לגראונד זירו בניו יורק ומולם הפגינו כ-450 נגד בנייתו. מפגין בעד בניית המסגד: על אמריקה לשמש דוגמה לסובלנות עבור שאר העולם

מתנגדי הקמתו של מסגד ומרכז תרבות איסלמי ליד הגראונד זירו, אתר פיגועי ה-11.9 בניו יורק, הפגינו אתמול (ראשון) אל מול התומכים בהקמתו. לפי הערכות המשטרה במקום כ-250 בני אדם הפגינו בעד הקמתו של המסגד בעוד כ-450 בני אדם הפגינו נגד בנייתו.

על שלטים בקרב מתנגדי הקמת המסגד נכתבו כתובות כגון: "עצרו את השריעה לפני שהיא תעצור אתכם" ו- "שמרו על כבוד יקירנו שנהרגו בפיגועי ה-11.9". אחד המפגינים אמר כי לא יתנגד לבניית המרכז האסלמי במקום אחר בעיר. "רק לא פה בבקשה", אמר. "זה קרוב מדי לגראונד זירו". מתנגד אחר קרא למרכז שעתיד להיבנות במקום "שטח פורה לטרוריסטים. אני חושב שהאנשים שתומכים בבניית המסגד, אלו שמממנים אותו פועלים בשותפות עם הטרוריסטים", אמר אחד המפגינים נגד בניית המסגד, שון גילפדר. "אני לא חושב שאלו סתם אנשים שעובדים את דתם".

המפגינים בעד המרכז האסלמי והמסגד טענו מנגד כי יש לשמור על חופש הדת. "יש מוסלמים רבים שאיבדו את קרובי משפחתם בגראונד זירו, אז כשהם מגיעים למקום כאתר זיכרון עליהם להיות מסוגלים ללכת מספר רחובות ולהתפלל עבור יקיריהם", אמר אחד התומכים בהקמת המסגד, עלי אכרם. תומכים אחרים אמרו כי על אמריקאים לשמש דוגמה לסובלנות עבור שאר העולם. "זה יהיה ניצחון צרות האופקים וחוסר הסובלנות לדרוש שהמסגד ייבנה במקום אחר ואני חושבת שבסופו של דבר זה יגרום לנו להיות בטוחים פחות מכיוון שאנחנו צריכים להראות לעולם שאנו חברה סובלנית ופתוחה", אמר מפגינה בעד הקמת המסגד רות מאסי. סגן אלוף כריס דזובק, קצין בשירות מילואים אשר ייצא בקרוב לעירק, הסכים עם התומכים בבניית המסגד ומרכז התרבות ואמר כי למפתחיו "הזכות והיכולת לבנות אותו בכל מקום שיירצו".

לפני כשבועיים הביע נשיא ארצות הברית ברק אובמה תמיכה בתוכנית להקים מסגד ומרכז תרבות אסלמי סמוך לגראונד זירו. "כאזרח וכנשיא אני מאמין שלמוסלמים יש את אותה זכות לעבוד את דתם כמו כל אחד אחר במדינה הזאת", אמר אובמה. הנשיא אמר את הדברים באירוע בו השתתפו דיפלומטים ממדינות אסלמיות וכן חברים בקהילה המוסלמית בארצות הברית. הוא המשיך ואמר כי "הדבר כולל את הזכות לבנות מקום תפילה ומרכז תרבות בשטח פרטי במנהטן בהתאם לחוקים המקומיים. זו ארצות הברית והמחויבות שלנו לחופש דת חייבת להיות בלתי מעורערת", אמר אובמה. עוד אמר הנשיא האמריקאי כי אל קאעדה הוא לא האסלם – "המטרה של אל קאעדה היא לא האסלם. היא עיוות בוטה של האסלם. אנשים אלה הם לא מנהיגים דתיים – הם טרוריסטים אשר רוצחים חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully