וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בצבא: "סא"ל במיל' לא הרים המסמך לבדו"

22.8.2010 / 0:01

במערכת הביטחון מתקשים להאמין שסא"ל במילואים בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט", פעל לבדו. "ברור שמאחורי מסמך כזה עומדים כמה אנשים שמעורבים מאוד בנעשה במערכת הביטחון"

במערכת הביטחון ובצה"ל קיבלו בהפתעה את הפרסומים על כך שסא"ל במילואים בועז הרפז חשוד בזיוף מסמך גלנט. במהלך סוף השבוע העלו רבים תיאוריות שונות המנסות לקשר את הרפז להליך בחירת הרמטכ"ל.

חלק מהמועמדים לתפקיד הרמטכ"ל אמרו אמש (שבת) בשיחות סגורות כי הם אפילו אינם מכירים את הרפז, וכי שמעו את שמו בפעם הראשונה במהלך סוף השבוע. "סגן אלוף במילואים, עם כל הכבוד, לא יכול להרים מסמך כזה לבד", אומר גורם צבאי בכיר, "ברור שמאחורי מסמך כזה עומדים כמה אנשים שמעורבים מאוד בנעשה במערכת הביטחון, כפי שמעיד תוכן המסמך. לא הגיוני שסא"ל אחד העמיד מדינה שלמה וצבא שלם על הרגליים וגרם לכזאת מהומה".

הרפז עצמו, ששירת בעברו כקצין אג"ם בסיירת מטכ"ל ובתפקידים נוספים במערך המודיעין, שוהה כרגע בארה"ב והכחיש בחקירתו מעורבות בהכנת המסמך, אולם עם נחיתתו בארץ בימים הקרובים הוא צפוי להיעצר ולהיחקר במשטרה. ככל הנראה, בפרשה ייחקרו תחת אזהרה קציני מילואים נוספים.

גורמים צבאיים ידעו לספר כי בעבר הודח הרפז מצה"ל בשל עבירות של אבטחת מידע וסיווגו הביטחוני שונה. לאחר מכן הקים הרפז חברה לייעוץ ביטחוני שמשרדיה ממוקמים באיטליה.

בתוך כך, גוברת הערכה במערכת הביטחון כי ההכרזה על זהותו של הרמטכ"ל הבא תוכרז בתוך שבועות, וייתכן אף שתוך ימים ספורים. ביום שישי האחרון נפגש שר הביטחון אהוד ברק עם חמשת המועמדים לתפקיד, זאת במסגרת סבב הראיונות השני שהוא עורך לתפקיד. בלשכתו של שר הביטחון סירבו לאשר או להכחיש את הדברים ומסרו שהם אינם מעוניינים להגיב לדברים.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully