וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תחודש הבנייה בהתנחלויות נפסיק השיחות"

ההנהגה הפלסטינית קיבלה את הזמנתה של ארצות הברית להתחיל בשיחות הישירות עם ישראל. עם זאת הזהירו הפלסטינים כי במידה וישראל תחדש את הבנייה בהתנחלויות יפסיקו את המשא ומתן

ההנהגה הפלסטינית קיבלה הלילה (שבת) את הזמנתה של ארצות הברית להתחיל בשיחות הישירות עם ישראל בשני לספטמבר, כך מסר יאסר עבד רבו מזכיר הוועד הפועל של אש"ף. עבד רבו אמר את הדברים בסיומה של פגישת חירום שהתקיימה ברמאללה על מנת לדון בהזמנתה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. הוא אמר עוד כי עתיד השיחות יהיה בסכנה אם ישראל תפסיק את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת הצהיר כי הפלסטינים יפסיקו השיחות אם ישראל תודיע על בנייה נוספת בהתנחלויות. "אם הממשלה הישראלית תחליט להפסיק את הקפאת הבנייה ב-29 בספטמבר לא נוכל להמשיך בשיחות", אמר.

אמש הודיעה ארצות הברית על חידוש השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב הזמינה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן בוושינגטון ב-2 בספטמבר.

נתניהו בירך על הודעת ארה"ב

קלינטון אמרה כי "מתחילתו של הממשל הזה עבדנו עם הישראלים והפלסטינים ובני בריתנו הבינלאומיים למען שלום במזרח התיכון, כולל פתרון שתי המדינות המאפשר ביטחון וכבוד לשתי המדינות. אחרי שיחות הקרבה והתייעצויות עם שני הצדדים, הזמנתי את ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן להיפגש ב-2 בספטמבר בוושינגטון להתחיל בשיחות הישירות שיעסקו בנושאי הליבה וניתן יהיה לסיימן בתוך שנה".

קלינטון הוסיפה כי השיחות יחודשו ללא תנאים מוקדמים והפצירה בצדדים להימנע מ"פעולות פרובוקטיביות ואמירות משלהבות". כמו כן, אמרה קלינטון כי ב-1 בספטמבר, יום לפני התחלת השיחות הישירות, יוזמנו שני הצדדים וכן נשיא מצרים חוסני מובראק ומלך ירדן עבדאללה לארוחה משותפת בבית הנשיא.

ראש הממשלה נתניהו בירך על הודעת ארה"ב. נתניהו אמר כי "השגת הסכם שלום הוא אתגר קשה אבל אפשרי. אנחנו באים לשיחות מתוך רצון אמיתי להגיע להסכם שלום בין שני העמים, תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של ישראל ובראשם הביטחון". מלשכת ראש הממשלה נמסר עוד כי "ראש הממשלה קורא כבר שנה וחצי להתחלת השיחות הישירות. הוא הביע סיפוק על ההבהרה האמריקאית שהשיחות יתקיימו ללא תנאים מוקדמים, והוסיף שישראל רוצה בשיחות רציניות ומקיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully