וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: יש ראיות לכך שמסמך גלנט זויף

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

19.8.2010 / 13:58

הפרקליטות הודיעה לביהמ"ש כי המשטרה מצאה תשתית ראייתית לכאורה, לפיה "מסמך גלנט" מזויף. אייל ארד: "צר לי שזייפן עלום ושפל גרר את המדינה כולה למערבולת הזו. עתה ראוי שמי שזייף את המסמך יקום ויודה באומץ לב במעשה"

המשטרה מצאה תשתית ראייתית לכאורה ש"מסמך גלנט" מזויף. כך עולה מהודעה שמסרה היום (חמישי) המדינה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בהודעה נמסר, כי לידי חוקרי המשטרה הגיעו מספר גרסאות של המסמך המזויף, כולל כפי הנראה העותק ממנו צולם המסמך שפורסם בערוץ 2, לכן המשטרה שוב הודיעה שבשלב זה היא אינה זקוקה למסמך. לדברי המשטרה, חלו התפתחויות בחקירת הפרשה, כולל מידע שהגיע לידיהם במהלך הלילה.

איש התקשורת אייל ארד, שסמל משרדו נמצא על המסמך, הביע שביעות רצון מהודעת המשטרה. "כעת, משמתברר שהמסמך אכן היה מזויף, כפי שטענו כבר בתגובה הראשונה לפרסום של ערוץ 2, ולא היה מקום לקשור אותו לחברה שלנו בדרך כלשהי. צר לי שזייפן עלום ושפל גרר את המדינה כולה למערבולת הזו. עתה, ראוי שמי שזייף את המסמך יקום ויודה באומץ לב במעשה כדי לשים קץ למחול השדים בצבא ובמדינה כולה. אני ושותפיי נמתין בסבלנות כדי לא לפגוע במאמצי המשטרה ללכוד את הזייפן ולמצות איתו את הדין".

לפני כשבועיים הוצג בערוץ 2 מסמך החושף לכאורה את הקמפיין המתוכנן של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. על פי המסמך, שהופיע תחת הלוגו של משרד יחסי הציבור "ארד תקשורת" של אייל ארד, יציג האלוף גלנט תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, התמודד מולו על התפקיד.

במקביל לתקיפת יריבו של גלנט, המסמך מעלה דרכי התמודדות על מערכת היחסים הסבוכה של גלנט עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי. באחד הקטעים מציע המסמך לתקוף את אישיותו של אשכנזי, ולהציגו כמי שנוטה להיעלב בקלות. המסמך אף מציע להשוותו לשר לשעבר דוד לוי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לראשונה לפרשת "מסמך גלנט". לדבריו, "העיסוק של צמרת צה"ל בנושא החקירה צריך להיפסק. אני מצפה מהצמרת הביטחונית והצבאית להמשיך לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה למען ביטחון ישראל".

גם הרמטכ"ל אשכנזי התייחס אתמול לפרשה. בנאום בבית החייל בתל אביב, אמר אשכנזי כי "בימים אלה מתמודדים בצה"ל ומחוצה לו עם השלכות של פרשת המסמך העוסק במינוי הרמטכ"ל. פרשה זו פוגעת בכולנו, כמו בכל אחד מהמעורבים בה. מה שצריך להיות לנגד עינינו זה השפעתה הקשה על הנכס החשוב ביותר שיש לנו ומקור כוחנו - וזה האמון והתמיכה של העם שאנו מופקדים על הגנתו".

עדכון ראשון: 12:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully