וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: על צמרת צה"ל להפסיק לעסוק בחקירת המסמך

19.8.2010 / 0:01

נתניהו קרא לצמרת הצבאית לחדול מהעיסוק בחקירת "מסמך גלנט" ולעבוד בשיתוף פעולה למען ביטחון ישראל. הרמטכ"ל: "הפרשה פוגעת בכולנו. אם נפל פגם, אנו נפעל בנחישות. זה מה שהחברה מצפה מאיתנו"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (רביעי) לראשונה לפרשת "מסמך גלנט". לדבריו, "העיסוק של צמרת צה"ל בנושא החקירה צריך להיפסק. אני מצפה מהצמרת הביטחונית והצבאית להמשיך לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה למען ביטחון ישראל".

כמו כן, שוחח ראש הממשלה עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש ממנו להאיץ ככל האפשר את חקירת המשטרה כדי ש"העובדות יתבררו לאשורן בהקדם". נתניהו אף נפגש הערב עם שר הביטחון אהוד ברק ובהמשך ייפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי.

גם הרמטכ"ל אשכנזי התייחס לראשונה לפרשה. בנאום בבית החייל בתל אביב, אמר אשכנזי כי "בימים אלה מתמודדים בצה"ל ומחוצה לו עם השלכות של פרשת המסמך העוסק במינוי הרמטכ"ל. פרשה זו פוגעת בכולנו, כמו בכל אחד מהמעורבים בה. מה שצריך להיות לנגד עינינו זה השפעתה הקשה על הנכס החשוב ביותר שיש לנו ומקור כוחנו - וזה האמון והתמיכה של העם שאנו מופקדים על הגנתו".

"אמון הציבור נפגע"

בטקס סיום קורס "אפק" של המכללה לפיקוד ומטה הצהיר אשכנזי, כי "על כולנו תוטל מעתה משימה כפולה ומכופלת להמשיך בהגנה על המדינה ואזרחיה, ובד בבד להוכיח שאנו ראויים לאמון זה. זה כעשרה ימים צה"ל משתף פעולה עם החקירה כפי שהתחייבנו, ובשלב זה אין ביכולתנו להרחיב ומסור פרטים נוספים".

הרמטכ"ל הוסיף, כי "אנו חייבים לכם ולציבור את התשובות לתהיות שטורדות את מנוחתכם. כל שאומר הוא שאנו סומכים על רשויות החוק שיוציאו את האמת לאור במהירות האפשרית. אני יכול להבטיח לכם שאם נפל פגם, אנו נפעל בנחישות. זה מה שהחברה מצפה מאיתנו וכך נעשה".

האלוף בני גנץ, המועמד לתפקיד הרמטכ"ל, התייחס אף הוא לראשונה לפרשה. בראיון לחדשות ערוץ 2, אמר גנץ: "אני חושב שצה"ל מאז ומעולם פעל באורח מוסרי, והוא נושא על כתפיו משקל לאומי ואחריות מאוד רבה. אני חושב שמתוקף האחריות הזאת אנו צריכים לדעת כיצד להתנהג".

בתוך כך, בערוץ 1 דווח כי באחרונה מסרו עדות במשטרה בפרשה גם אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט, שלא נחשד במעורבות בכתיבת המסמך וכן אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי ואל"מ במיל' גבי סיבוני, חבר אישי של אייזנקוט ומקורב לאשכנזי.

עדכון ראשון: 19:11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully