וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לתמונות בפייסבוק: "צה"ל צבא ערכי"

בעקבות הביקורת שהוטחה בצבא לאחר פרסום התמונות בהן נראית החיילת עדן אברג'יל לצדם של אסירים פלסטינים כפותים, הפיץ דובר צה"ל סרטון שבו נטען כי לא מדובר בנורמות הנהוגות בצבא. "ערכי צה"ל הם הקווים המנחים שלנו"

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

צילומיה של החיילת המשוחררת עדן אברג'יל לצד עצירים פלסטינים כפי שהתפרסמו בחשבון הפייסבוק שלה, עוררו סערה בישראל ובעולם. נוכח הביקורת שהוטחה בישראל בתקשורת העולמית, וביתר שאת בתקשורת הערבית, פרסם היום (רביעי) דובר צה"ל סרטון בו מסביר סרן ברק רז בשפה האנגלית, כי התמונות אינן משקפות את ערכי צה"ל.

"היתה התעניינות ערה סביב תמונות שפורסמו בחשבון הפייסבוק של חיילת אחת משוחררת. תמונות דוחות, תמונות מבישות, תמונות שצה"ל מגנה בתוקף", אמר רז והסביר כי "כקצין ומפקד אני נגעל ממעשים כאלו, אבל כקצין ביחידת דובר צה"ל אני יכול להבטיח לכם שתמונות אלו לא משקפות בכל דרך אני רוחו צה"ל ואת הקוד האתי אליו אנחנו שואפים".

לדברי רז, ערכי צה"ל הם שהנחו את צה"ל להוציא את משלחת הסיוע לאי האיטי שנפגע קשות ברעש האדמה בחודש ינואר האחרון. "ערכי צה"ל מנחים אותנו כשאנו שולחים 250 משאיות הנושאות סיוע הומנטירי לעזה בכל יום", הוסיף.

הקצין הסביר לצופים שערכי צה"ל נלמדים, מההתחלה עד הסוף, מהקוד האתי של צה"ל על ידי כל מפקד. "הקוד האתי מוזכר תדיר, הוא כתוב בפנקס הנמצא בכיסו של כל חייל ותלוי בכל משרד. ערכי צה"ל הם הקווים המנחים אותנו, הם המדיניות שלנו, ולא צילומים מבישים בפייסבוק", סיכם רז.

אברג'יל, עומדת בימים האחרונים בלב סערה אינטרנטית עולמית: הבלוג "סחים, הם בכל מקום" העלה צילומים שפרסמה בפייסבוק, בהם היא מתועדת לצד עצירים פלסטינים כפותים ומכוסי עיניים. באלבום תמונות בשם "צבא - התקופה הכי יפה בחיי" מתועדים החיילת וחבריה בתמונות משירותם הצבאי. בין עשרות תמונות ההווי הרגילות כלולות גם שתי תמונות בהן מצולמת החיילת לצד עצירים פלסטינים שידיהם קשורות באזיקונים ועיניהם מכוסות בפלנלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully