וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהתבצר בשגרירות: "התנפלו עלי סתם"

איילה חננאל

18.8.2010 / 2:35

נדים אינג'אז שהתבצר בשגרירות טורקיה בישראל פונה לבית החולים איכילוב בת"א לאחר שנפצע באורח קל במהלך העימות. הוא נעצר בשל שהייה בלתי חוקית ונחקר בבית החולים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

סוף לדרמה בשגרירות טורקיה בישראל. האדם שהתבצר בשגרירות הטורקית בתל אביב, נדים אינג'אז פונה הלילה (רביעי) על ידי צוות מד"א לבית החולים איכילוב בעיר. אינג'אז נפצע באורח קל ברגלו לאחר שנורה במהלך העימות בשגרירות. הוא נעצר בשל שהייה בלתי חוקית ונלקח לבית החולים איכילוב שם המשיכה חקירתו. בעת יציאתו משגרירות טורקיה קילל וצעק "מוות ליהודים" ו"שג'יבריל רג'וב יהרוג אתכם".

אינג'אז טען בחקירתו בבית החולים כי לא עורר כל פרובוקציה וכי לא ניסה לתקוף או לחטוף עובדים בשגרירות. לדבריו, "המאבטחים פשוט התנפלו עלי ותקפו אותי וירו בי ללא סיבה", סיפר לחוקרי תחנת לב תל אביב. פרקליטו עורך הדין אבי טל חורף, אשר נפגש עמו בבית החולים, אמר לוואלה! חדשות כי אינג'אז "מאוד מבולבל ובמצב מעורער מאוד. לא הייתה מצידו כל פרובוקציה שעוררה את התקיפה מצד המאבטחים. הוא הגיע לשגרירות טורקיה כי קיווה ששם יעזרו לו וזו הייתה פשוט קריאת מצוקה ומעשה של איש נואש שהמדינה שלחה למותו", אמר עורך הדין.

אינג'אז הגיע אמש לשגרירות טורקיה ברחוב הירקון בתל אביב והתבצר בה כשהוא מבקש מקלט מדיני. לטענת הטורקים, נדים אינג'אז, פלסטיני תושב רמאללה הגיע לשטחי השגרירות הטורקית כשהוא חמוש בסכין ואקדח צעצוע והתבצר במקום. בשגרירות טוענים כי אינג'אז הצליח להגיע לקומה השנייה בבניין, שם החזיק במשך מספר דקות גורם בכיר בשגרירות כבן ערובה. בעקבות כך, הוא נורה על ידי מאבטחי השגרירות ונפצע ברגלו באורח קל.

לטענת פרקליטו של אינג'אז, עורך הדין אבי טל חורף, אינג'אז פנה לשגרירות טורקיה מתוך לחץ וחשש כבד, שכן לדבריו "בשטחי הרשות הפלסטינית נשקפת לחייו סכנה ממשית". אינג'אז טוען כי שימש בעבר כמשתף פעולה של השב"כ, ולאחר שבשנת 2005 עבודתו בשב"כ נחשפה – כוחות הביטחון הפלסטינים הוציאו נגדו צו הוצאה להורג. בשירות הביטחון הכללי הכחישו את טענותיו של אינגא'ז. בשב"כ אמרו הערב כי אינג'ז מוכר רק מהתבצרותו הקודמת בשנת 2006 בבניין שגרירות בריטניה בתל אביב ומאירועים פליליים בהם היה מעורב. בעקבות התקרית בשגרירות הבריטית טען אינג'ז כי היה בעבר סייען של השב"כ, אך לאחר מכן השב"כ הפקיר אותו.

לא היתה זו הפעם הראשונה שאינג'אז ביקש סיוע ומקלט מדיני מנציגות זרה בישראל. עוד בשנת 2006 מצא עצמו אינג'אז במצב דומה, כאשר התבצר בבניין השגרירות הבריטית בתל אביב ואיים להתאבד מטעמים דומים. צוות משא ומתן ששוחח עמו, הצליח להסית את דעתו ואז כוח של ימ"מ השתלט עליו, בלא שהיה צורך להפעיל נגדו נשק.

(עדכון ראשון: 1:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully