וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות הרמטכ"ל מדיפה ריח רע"

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

18.8.2010 / 10:31

הביקורת על התנהלות הרמטכ"ל ממשיכה גם לאחר שהודיע כי מעולם לא העביר את המסמך לידי הפצ"ר. גורמים במערכת הביטחון: "אשכנזי השאיר את המסמך אצלו כדי לנצלו לצרכיו"

תאגיד כאן

הביקורת הנוקבת על התנהלות הרמטכ"ל נמשכת, ואף ביתר שאת, זאת לאחר הודעתו של גבי אשכנזי אמש לפיו מעולם לא העביר את המסמך, המסתמן כמזויף, לידי הפרקליט הצבאי הראשי האלוף אביחי מנדלבליט. גורמים בכירים במערכת הביטחון טענו הלילה (רביעי) כי הכחשת הרמטכ"ל רק הותירה יותר שאלות מתשובות. בתוך כך, עיתון "הארץ" דיווח מפי מעורבים בחקירה, כי ייתכן שבמלאכת הזיוף מעורבים קצינים בכירים במילואים ואף בקבע.

"הרמטכ"ל לא הכחיש שהמסמך היה אצלו מספר שבועות", אמרו הגורמים, "כלומר, הרמטכ"ל החזיק בידיו מסמך שהוא פצצה במשך תקופה כל כך ארוכה, ובמקום לעדכן על כך באופן מיידי את שר הביטחון שיש בידיו מסמך ובו תיאור ניסיון לסכל את הליך בחירת הרמטכ"ל, או לנסות לזמן את האלוף יואב גלנט לבירור, הוא פשוט השאיר אותו אצלו בכיס ולא עירב את הגורמים הרלוונטיים. כל ההתנהלות של הרמטכ"ל היא תמוהה, בלשון המעטה, ומעלה ריח רע מאוד". לדברי הגורמים, אשכנזי השאיר את המכתב אצלו על מנת לעשות בו שימוש לצרכיו האישיים. "אם המסמך היה אצלו, למה הוא היה צריך לחכות עד שהוא ידלוף לתקשורת, שתפתח חקירת משטרה, ורק כשיזומן לחקירה הוא יביא את המסמך?".

עם זאת גורמים בצה"ל טענו כי כל הניסיונות של גורמים אנונימיים לתקוף את הרמטכ"ל מקורם באינטרסים ברורים לפגוע באשכנזי עצמו. "אשכנזי נהג כפי שנהג, ובניגוד לאחרים הוא ימתין עד לסיום החקירה".

"פרסומים לא אחראיים"

הרמטכ"ל פרסם אמש הבהרה בעקבות הדברים שאמר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה, לפיהם, אין עדוית לכך ש"מסמך גלנט" היה ברשותו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, לפני פרסומו. אשכנזי הבהיר כי "על פי בקשת מפכ"ל המשטרה וצוות החקירה איננו מוסרים מידע אודות החקירה, לא למפקדי צה"ל ולא לציבור. זאת חרף העובדה, שבתקשורת מתפרסמים לצערי, חצאי אמיתות ומידע לא מדוייק המופץ על ידי גורמים שונים. כלל זה חל גם לגבי וכן לגבי עדותי כפי שניתנה. ראיה לפרסומים לא אחראים אלו מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפצ"ר, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפרסם הערב באופן חריג היועמ"ש".

עוד אמר הרמטכ"ל אשכנזי בהודעה שפרסם, כי "מפקדי צה"ל ואני בכללם משתפים פעולה עם המשטרה, על מנת להבטיח שהחקירה תהיה מהירה ויעילה. צה"ל ואני בראשו נותנים מבטחנו בצוות החקירה ואנו משוכנעים שיגיעו לחקר האמת. אני מניח כי בתום החקירה יהיה לי ולנו מה לומר".

במכתב ששלח עו"ד רז ניזרי, עוזרו של היועמ"ש וינשטיין לפצ"ר מנדלבליט, נאמר כי אין עדות לכך ש"מסמך גלנט" היה בידי הפרקליט הצבאי הראשי לפני פרסומו בערוץ 2. עוד הדגיש הפצ"ר במכתבו לאלוף מנדלבליט כי "לאחר בדיקה מול גורמי החקירה הרלבנטיים, אין כל עדות או טענה של מי מהגורמים שנחקרו עד כה בפרשה, לפיה המסמך היה ברשותך או בידיעתך לפני פרסום הפרשה".

עדכון ראשון: 06:00

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully