וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "לא העברתי לפצ"ר את 'מסמך גלנט'"

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

17.8.2010 / 0:00

לאחר שהותקף בידי גורמים במערכת הביטחון, שטענו כי על סמך עדותו במשטרה, רא"ל אשכנזי בחר להעביר את "מסמך גלנט" לפצ"ר ולא לממונה עליו, אהוד ברק, הגיב הערב הרמטכ"ל לטענות וטען כי: "לא היה ולא נברא, לא העברתי את המסמך לפצ"ר"

תאגיד כאן

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, פרסם הערב (שלישי) הבהרה בעקבות הדברים שאמר מוקדם יותר היועץ המשפטי לממשלה, לפיהם, אין עדוית לכך ש"מסמך גלנט" היה ברשותו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנלדבליט, לפני פרסומו. אשכנזי הבהיר כי "על פי בקשת מפכ"ל המשטרה וצוות החקירה איננו מוסרים מידע אודות החקירה, לא למפקדי צה"ל ולא לציבור. זאת חרף העובדה, שבתקשורת מתפרסמים לצערי, חצאי אמיתות ומידע לא מדוייק המופץ על ידי גורמים שונים. כלל זה חל גם לגבי וכן לגבי עדותי כפי שניתנה. ראיה לפרסומים לא אחראים אלו מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפצ"ר, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפרסם הערב באופן חריג היועמ"ש".

עוד אמר הרמטכ"ל אשכנזי בהודעה שפרסם כי "ראיה לפרסומים לא אחראים אלו מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפצ"ר, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפרסם הערב באופן חריג היועמ"ש. מפקדי צה"ל ואני בכללם משתפים פעולה עם המשטרה, על מנת להבטיח שהחקירה תהיה מהירה ויעילה. צה"ל ואני בראשו נותנים מבטחנו בצוות החקירה ואנו משוכנעים שיגיעו לחקר האמת. אני מניח כי בתום החקירה יהיה לי ולנו מה לומר".

במכתב ששלח מוקדם יותר עו"ד רז ניזרי, עוזרו של היועמ"ש וינשטיין לפצ"ר מנדלבליט, נאמר כי אין עדות לכך ש"מסמך גלנט" היה בידי הפרקליט הצבאי הראשי לפני פרסומו בערוץ 2. עוד הדגיש הפצ"ר במכתבו לאלוף מנדלבליט כי "לאחר בדיקה מול גורמי החקירה הרלבנטיים, אין כל עדות או טענה של מי מהגורמים שנחקרו עד כה בפרשה, לפיה המסמך היה ברשותך או בידיעתך לפני פרסום הפרשה".

בשעות הצהריים הביעו גורמים במערכת הביטחון זעם ותמיהה על התנהלותו של אשכנזי בפרשה. הגורמים התקוממו בעקבות דבריו של אשכנזי בחקירה, לפיהם המסמך שהגיע לידיו לפני מספר שבועות, הועברו לפרקליט הצבאי הראשי. לטענת הגורמים, על הרמטכ"ל היה לעדכן בראש ובראשונה את שר הביטחון אהוד ברק. "איזו מן התנהלות זאת?", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון.

עוד אמר הגורם כי "אם יש בידיך מסמך כל כך קריטי, מזויף או אמיתי, אתה חייב לעדכן קודם כל את הממונה עליך, ולא להעביר אותו לידי הפצ"ר. ומה בדיוק הפצ"ר עשה עם המסמך בשבועות האחרונים, הסתובב אתו בכיס שלו? עם כל ההערכה לאשכנזי ששיקם את צה"ל, המסמך הזה הוא רעידת אדמה לא רק צבאית אלא גם פוליטית ואם הוא בכוונת מכוון לא עדכן קודם כל את שר הביטחון בעניין, זה אומר דבר או שניים על כוונותיו".

(עדכון ראשון: 17.8 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully