וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שהתבצר בשגרירות: "עזרתי לשב"כ"

איילה חננאל

17.8.2010 / 0:05

נדים אינג'אז, שהתבצר בשגרירות טורקיה בת"א, טוען כי הוא נרדף על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים בעקבות כך ששימש כמשת"פ של השב"כ. פרקליטו: "בשטחי הרשות נשקפת לחייו סכנה ממשית". השב"כ: אין לנו קשר אליו

אורי לנץ

(צילום: עוז מרון, עריכה: עידן גוראל)

מדוע נדים אינג'אז, פלסטיני תושב רמאללה, הגיע הערב (שלישי) לשגרירות הטורקית בתל אביב וביקש מקלט מדיני? לפי פרקליטו, עורך הדין אבי טל חורף, אינג'אז פנה לשגרירות טורקיה מתוך לחץ וחשש כבד, שכן לדבריו "בשטחי הרשות הפלסטינית נשקפת לחייו סכנה ממשית". אינג'אז טוען כי שימש בעבר כמשתף פעולה של השב"כ, ולאחר שבשנת 2005 עבודתו בשב"כ נחשפה – כוחות הביטחון הפלסטינים הוציאו נגדו צו הוצאה להורג.

לא היתה זו הפעם הראשונה שאינג'אז ביקש סיוע ומקלט מדיני מנציגות זרה בישראל. עוד בשנת 2006 מצא עצמו אינג'אז במצב דומה, כאשר התבצר בבניין השגרירות הבריטית בתל אביב ואיים להתאבד מטעמים דומים. צוות משא ומתן ששוחח עמו, הצליח להסית את דעתו ואז כוח של ימ"מ השתלט עליו, בלא שהיה צורך להפעיל נגדו נשק.

בשירות הביטחון הכללי הכחישו את טענותיו של אינגא'ז. בשב"כ אמרו הערב כי אינג'ז מוכר רק מהתבצרותו הקודמת בשנת 2006 בבניין שגרירות בריטניה בתל אביב ומאירועים פליליים בהם היה מעורב. בעקבות התקרית בשגרירות הבריטית טען אינג'ז כי היה בעבר סייען של השב"כ, אך לאחר מכן השב"כ הפקיר אותו.

"אני פונה לארדואן: הכנס אותי"

פרקליטו של אינג'אז הוסיף, כי מרשו השתחרר מהכלא לפני כשבועיים, ב-29 ביולי. לדברי עורך הדין חורף, אינג'אז ריצה עונש מאסר בגין עבירות רכוש קטנות, שביצע לטענתו עקב מצוקה כלכלית וסירוב המדינה להעניק לו אישור עבודה בארץ. פרקליטו הוסיף כי כבר בחודש מאי עתר אינג'אז לבית המשפט העליון בבקשה לקבל אישור עבודה, במקביל לבקשה דחופה שהגיש לקבלת אשרת שהייה בארץ לאחר שחרורו מהכלא.

עורך הדין חורף הסביר כי יומיים לפני שחרורו מהכלא בסוף חודש יולי, דחתה שופטת ביהמ"ש העליון עדנה ארבל את בקשתו. לטענתו, עקב העובדה שברשות הפלסטינית הושת על מרשו גזר דין מוות, הוא חש שאינו מסוגל לחכות לדיון החוזר ועקב כך הגיע היום לשגרירות. "בשבועיים האחרונים שוחחתי עמו רבות וניסיתי להרגיעו", אמר עו"ד חורף. "הוא היה לחוץ מאוד, ולמיטב הבנתי שהה במקום מסתור בשטחי הרשות, שם הסכנה הנשקפת לחייו היא ברורה וממשית". העו"ד אומר שכבר אתמול הגיש בקשה דחופה לזרז הדיונים.

דקות לפני תחילת התקרית, אינג'אז שוחח עם כתב חדשות 2. "אני השתלטתי על בני הערובה פה, אני אשרוף הכל. אם לא יתנו לי לעוף מפה אני אשרוף את כל השגרירות", אמר אינג'ז. "יש לי מטען חבלה, הכל. אני פונה לארדואן, ראש הממשלה האהוב: תן לי להיכנס, ירצחו אותי פה הרוצחים היהודים", הוסיף. בין השאר טען אינג'אז כי השב"כ דרש ממנו לחסל את ברגותי.

אינג'אז הגיע לשגרירות טורקיה ברחוב הירקון, כשהוא מלווה באדם נוסף, ככל הנראה עיתונאי, וביקש מקלט מדיני. במקום התפתח עימות בין אנשי השגרירות לבין אינג'אז, אשר ניסה לקחת גורם בשגרירות הטורקית כבן ערובה, לטענת המשטרה. לאחר מספר דקות, הוא נורה ברגלו ונפצע באורח קל.

(עדכון ראשון: 17.8 22:05)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully