וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרמטכ"ל מסר למשטרה את המסמך"

יהושע בריינר ואיילה חננאל

17.8.2010 / 16:54

רא"ל גבי אשכנזי, הוא זה שמסר לחוקרים עותק מ"מסמך גלנט". העברת המסמך לחוקרי המשטרה, היא זו שהביאה להקפאת הדרישה מערוץ 2, להעביר את המסמך לידיה

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, הוא זה שמסר לחוקרי המשטרה עותק מ"מסמך גלנט", כך דווח אחר הצהריים (שלישי) באתר "הארץ". הפעולה שבה נקט הרמטכ"ל היא זו שהביאה למעשה להקפאת הדרישה המשטרתית מערוץ 2, להעביר את המסמך לידיה.

מוקדם יותר דווח כי אשכנזי, מסר בימים האחרונים עדות במשטרה במסגרת החקירה בפרשת "מסמך גלנט". אשכנזי אמר כי המסמך הגיע ללשכתו לפני מספר שבועות וכי הוא דאג להעבירו לבדיקת הפצ"ר, כדי שיבדוק האם עולות ממנו בעיות פליליות או משמעתיות וצבאיות. הפצ"ר טרם העביר לידיו את חוות דעתו.

בצה"ל סירבו להתייחס לדברים. גורמים בצבא אמרו כי הם אין בכוונתם להתערב בחקירת המשטרה. בקול ישראל דווח כי אשכנזי מסר מספר פרטים ש"קידמו את החקירה באופן משמעותי".

גורם בכיר המצוי בענייני חקירת המסמך סיפר אמש כי המסמך מזויף, כך פורסם בערוץ הראשון. לפי הפרסום, הלוגו של משרדו של ארד - אשר מופיע על המסמך - שימש את המזייפים. עוד נאמר בדיווח, כי כעת הצטמצמו החשדות נגד אנשי משרדו של אייל ארד, "ארד תקשורת", ומתגברים המאמצים לגלות מי זייף את המסמך. עוד דווח, כי במשטרה התגבשה תמונה ברורה של "מי הטובים ומי הרעים" בכל הקשור למסמך, וכי כעת מבקשים לבדוק מי אחראי לזיוף וכיצד הגיע המסמך למפיץ שלו לתקשורת.

"אם המסמך זוייף - זו רעידת אדמה"

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו הבוקר לוואלה! חדשות, כי "אם יתברר שהמסמך מזויף, זו תהיה רעידת אדמה של ממש, שכן נעשה ניסיון בוטה להכפיש קצינים בכירים בצה"ל". הדברים נאמרו על רקע הדיווחים כי הכיוון המסתמן בחקירת המשטרה הוא שהמסמך המכונה "מסמך גלנט" מפוברק.

ההערכה, הן בצה"ל והן במערכת הביטחון, היא שמחבר או מחברי המסמך מכירים היטב את הקצינים ששמם הוזכר בו, ובראשם אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט, ואף הועלתה הערכה כי מדובר בקצינים המשרתים בצה"ל. עם זאת, כל הגורמים ממתינים לסיום חקירת המשטרה ונמנעים מקביעות חד משמעיות.

במערכת הביטחון עוקבים מקרוב אחר חקירת המשטרה ומעריכים שבתוך ימים יתברר מי עומד מאחורי המסמך. "ברגע שיתברר מי כתב את הדבר הזה, צריך להוקיעו מהחברה הישראלית, ממש כך. היה כאן ניסיון לסכל את הליך הבחירה ולבצע בו פיגוע", אמר אחד הגורמים.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין מלווה אף הוא את הפרשה מקרוב, ובמערכת הביטחון ממתינים למוצא פיו שייקבע באופן חד משמעי את המשך הליך בחירת הרמטכ"ל ואת הצעדים המשפטיים, אם יינקטו כאלה.

הערכת המשטרה כי מדובר בזיוף הביאה מצד אחד להקלה במערכת הביטחון מכך שיועצים אסטרטגיים אינם מעורבים בהליך הבחירה, אולם מצד שני הגבירה את השיח בנושא, שמתמקד כעת בזהות המזייפים. עד כה, איש לא נחקר במשטרה באזהרה, אולם מספר גורמים במערכת העידו בפרשה, ובהם גם ראש מטהו של שר הביטחון, יוני קורן, ואבי בניהו, דובר צה"ל.

במקביל מנסים בצה"ל ובמערכת הביטחון להמשיך בסדר היום הרגיל, למרות המתיחות על רקע הפרשה. אתמול התכנס פורום מטכ"ל בישיבתו השבועית, בהיעדרו של אחד המועמדים, סגן הרמטכ"ל בני גנץ, שהמריא לנסיעת עבודה בגרמניה. שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי נראו אתמול באירוע לרגל יום הולדתו ה-87 של נשיא המדינה שמעון פרס, בהמשך לסדרת דיונים משותפים של השניים בימים האחרונים.

עדכון ראשון: 12:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully