וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת שהצטלמה עם עצירים: "מה לא בסדר?"

עדן, החיילת המשוחררת מאשדוד, מתקשה להבין מדוע התמונות שהועלו לפייסבוק, בהן היא נראית עם עצירים פלסטינים כפותים, עוררו סערה כה גדולה. "זה קטע של חוויה צבאית ותו לא. אני עדיין לא מבינה מה לא בסדר"

"מה לא בסדר? אני עדיין לא מבינה מה לא בסדר". כך הגיבה היום (שלישי) עדן, החיילת המשוחררת מאשדוד, בעקבות גל התגובות שעוררו התמונות שהיא פרסמה ברשת החברתית פייסבוק. בתמונות, שצולמו במהלך שירותה הצבאי, נראית החיילת לצד פלסטינים כפותים.

"בסך הכל הצטלמתי עם פלסטיני", אמרה עדן בראיון לגלי צה"ל. "אני שואלת את עצמי ואת התקשורת שמאתמול לא נתנו לי מנוחה: כשאתם מצלמים אסירים כפותים לטלוויזיה, זה בסדר? אני הצטלמתי בתום ובתמים. זה קטע של חוויה צבאית ותו לא".

החיילת המשוחררת הוסיפה, כי "כל מה שלא נעשה - תמיד יגידו משהו... ימצאו את הרע שבסיפור, ובמיוחד בארץ ישראל. עם זאת, היא סיפרה כי החליטה להסיר את התמונות מעמוד הפייסבוק שלה. "כשהבנתי שכל כך הרבה אנשים נגעלו מהתמונות האלה, הורדתי אותן", אמרה עדן.

פרסום התמונות ברשת החברתית עורר אתמול גל של גינויים ותגובות חריפות. מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "תמונות הפלסטינים הכפותים היא עדות מזעזעת להשפעת הכיבוש על חיילי צה"ל והחברה הישראלית. תמונה אחת שווה אלף מילים - הכיבוש משחית. על המשטרה למצות את הדרכים להעמיד לדין את החיילת לשעבר".

גם הוועד נגד עינויים גינה את פרסום תמונות הפלסטינים הכפותים. מנכ"ל הוועד ישי מנוחין מסר כי "התמונות הקשות משקפות נורמה של התייחסות לפלסטינים כאובייקט ולא כבני אנוש. התייחסות זו מתעלמת מתחושותיהם כבני אדם ומזכויותיהם לפרטיות. ההתנהגות של החיילת המצולמת היא תוצר של תרבות הרווחת בצה"ל, אשר לא מחשיבה את הפלסטינים כבני אדם בעלי זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully