וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בפקיסטן: הסיוע לנפגעי השיטפונות מתעכב

טליה שחר

16.8.2010 / 13:14

מאות בני אדם בחבל פונג'אב, ששרדו את השיטפונות הכבדים במדינה, הפגינו במחאה על התגובה האיטית של הממשלה לאסון. מזכ"ל האו"ם, שביקר באזורים שנפגעו, קרא לקהילה הבינלאומית להירתם באופן "חסר תקדים" לסייע לקורבנות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת ודיאו: רן צימט)

נפגעי השיטפונות בפקיסטן החלו להביע את תסכולם מהקצב האיטי של הפצת הסיוע למיליונים שנותרו מחוסרי כל עקב אסון הטבע החמור ביותר במדינה.

אתמול (ראשון) תיאר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון את מראות ההרס כ"שוברי לב". באן אמר כי היקף האסון הוא החמור ביותר שראה בחייו, ודחק בקהילה הבינלאומית להגיב באופן "חסר תקדים" ולהחיש את הגשת הסיוע לפקיסטן.

עד שעשרות מיליוני הדולרים הדרושים יגיעו ליעדם, מאות נפגעים בחבל פונג'אב הפגינו נגד הממשלה במחאה על כך שהיא מתמהמהת בהעברת מזון ותרופות הנדרשים בדחיפות.

השיטפונות החלו לפני שבועיים בעקבות גשמי מונסון עזים באזור ההררי בצפון-מערב פקיסטן, שהתפשטו דרומה לאורך כרבע משטח המדינה, כולל המרכז החקלאי. לפי האו"ם, כשישה מיליון בני אדם עדיין זקוקים למזון, מחסה, מי שתייה ותרופות.

עד כה, מרבית 20 מיליון הנפגעים נסמכו בעיקר על הצבא – הגוף החזק ביותר במדינה – ועל ארגוני סיוע זרים, והמרמור הולך וגובר. "זוהי זכותנו אבל לא קיבלנו דבר", אמר אחד המפגינים. "המשפחות שלנו רעבות. בגלל זה אנו מפגינים וחסמנו את הכביש".

המצב הקיים מעמיד את ממשלת פקיסטן, המתמודדת כבר תקופה ארוכה עם מורדי הטליבן, בפני התקוממות אזרחית וקושי כלכלי ארוך-טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully