וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש ילדי הזרים: ישי ייפגש עם שרה נתניהו

שר הפנים אלי ישי הודיע כי ייפגש עם רעיית ראש הממשלה וידון עמה בבקשתה להשאיר בארץ את 400 ילדי הזרים המועמדים לגירוש. לדבריו, "פעילותה בנושא לגיטימית"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

שר הפנים אלי ישי התייחס הבוקר (ראשון) לפרסומים לפיהם לא סיפק התייחסות של ממש לפניית רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים. בראיון לקול ישראל אמר ישי כי "היא דיברה איתי ביום שישי מכל הלב. אני יודע שהיא מתעסקת עם זה הרבה זמן, היא מפעילה את השפעתה וזה לגיטימי כאשת ראש הממשלה. יש לי הערכה גדולה לדרך שבה היא פועלת ועובדת ויש מדיניות".

ישי המשיך ואמר כי "יש ועדה בינמשרדית שתדון בכל דבר ועניין. יש לי כבוד גדול מאוד לגברת נתניהו. זה לא בסדר? גם אם נשיא המדינה או ראש הממשלה כותב לי בקשה אני חייב להביא את זה לדיון במסגרת הוועדה. אפגש איתה, אשמע אותה, אבחן כל מקרה לגופו של עניין".

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו פנתה שלשום לשר ישי בבקשה להשאיר את 400 ילדי העובדים הזרים בישראל. "כאם לשני בנים צעירים וכפסיכולוגית בשירות הציבורי, נושא זה קרוב מאוד ללבי, שכן אני רואה במקצוע שבו בחרתי שליחות יומיומית של טיפול וסיוע לילדים והורים", כתבה רעיית ראש הממשלה.

לאחר קבלת המכתב, שוחח שר הפנים עם שרה נתניהו, והבהיר לה כי לפי השקפתו, ההחלטה בנושא ילדי העובדים הזרים נובעת מתוך דאגה לעתיד עם ישראל ומדינת ישראל. בשיחתם אמר ישי לאשת רה"מ כי קיימת ועדת חריגים שהוא עומד בראשותה, אשר משמשת לדיון במקרים בודדים, והזמין אותה להגיש לוועדה בקשות במקרים פרטניים.

"בייבי-ויזה"

כמו כן, נשאל ישי הבוקר שוב על החלטת גירושם של 400 מילדים העובדים הזרים ואמר כי האשמה נופלת על הוריהם. לדבריו, "מדובר בשיטה. ההורים האלה, בפרט אלה שבאים ממדינות שלא צריך ויזות לישראל יודעים את השיטה ואלפים חודרים לפה בשיטת ה'בייבי-ויזה'. אותם עובדים עולים עם הילדים משום שהם אומרים שיש 'בייבי-ויזה': מי שיש לו ילד לא מגרשים אותו".

ישי תקף את הקמפיין הציבורי נגד החלטת הגירוש ואמר כי "כל שנה אותו דבר. יש פה אלפי ילדים ולא מאות. שרון שם קו אדום בממשלה שלו, לאחר מכן אולמרט שם קו אדום ושנה הבאה תגלו עוד מאות ילדים. ואז יגידו 'איפה הרחמנות? זו גזענות' רבים עושים קמפיין, אבל יש פער עצום בין מה שאתם אומרים לבין מה שהציבור חושב".

אמש השתתפו אלפי בני אדם השתתפו בצעדת מחאה שנערכה בתל אביב, על רקע החלטת הממשלה לאמץ את המלצות הוועדה הבין-משרדית ולהביא לגירושם של כ-400 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים. מארגני ההפגנה קראו לראש הממשלה "לשמוע את זעקת הציבור הרחב, המתנגד בכל תוקף לגירוש ילדים חפים מפשע" ולהביא לגיבוש "מדיניות הגירה ברורה מכאן ואילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully