וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הישראלי ”ברודצקי” יכול לחזור לישראל

בית המשפט הגרמני שיחרר את הישראלי הנודע בשם אורי ברודצקי החשוד כסוכן המוסד שהיה מעורב בפרשת החיסול בדובאי ואפשר לו לשוב לישראל, מאחר ועומד מולו קנס בלבד

בית המשפט בקלן, גרמניה, שיחרר בצהרים (שישי) בערבות את הישראלי הנודע בשם אורי ברודצקי, החשוד כסוכן המוסד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי. כחלק משחרורו של ברודצקי אמר בית המשפט כי באפשרותו לחזור לישראל משום שעומד מולו קנס בלבד, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

ברודצקי הוסגר לגרמניה ביום חמישי. דובר משטרת פולין, מריוס סוקולובסקי סיפר כי העברתו של ברודצקי, התבצעה בשעות הצהריים. בשבוע שעבר דחה בית המשפט בפולין את ערעורו של ברודצקי, שדרש לא להסגירו לגרמניה, שם חושדים כי סייע בזיוף דרכונו הגרמני של אחד החשודים בהתנקשות. ברודצקי טען שהחוק הפולני אוסר על העברת אזרחים שכזאת כאשר העבירה המיוחסת נעשתה ממניעים פוליטיים.

ברודצקי נעצר בידי הרשויות בפולין בתחילת יוני, לבקשת גרמניה, כאשר נחת בוורשה. לפי החשד, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבגרמניה, שם הוא הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של "מיכאל בודנהיימר".

לפני כחודשיים אמר ראש ממשלת פולין דונלד טוסק שהוא מקווה להימנע מתקרית דיפלומטית עם ישראל, בשל כוונתה של ורשה להסגיר לגרמניה ברודצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully