וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תתחיל להפעיל הכור בבושהר בעוד שבוע

למרות שלא ייחשב למבצעי בשלב זה, יהפוך בעוד כשבוע הכור הגרעיני בבושהר שבאירן לפעיל באופן רשמי, זאת לאחר שרוסיה הודיעה כי תתחיל להזין דלק לתוכו

דובר סוכנות הגרעין הרוסית אמר היום (שישי) כי ארצו תתחיל להזין דלק גרעיני לכור האירני בבושהר החל מ-21 באוגוסט. הדובר ציין, כי אספקת הדלק תהווה צעד חשוב לקראת פעילותו המלאה של הכור הגרעיני הראשון של אירן. עם זאת הוא הוסיף כי הכור עדיין לא ייחשב כמבצעי החל מהתאריך האמור.

"אספקת הדלק תתחיל להיות מוטענת בכור ב-21 לחודש", אמר דובר הסוכנות הרוסית, סרגיי נוביקוב, אשר הוסיף כי למרות שהכור לא יהפוך למבצעי עקב טעינת הדלק, הפעולה תהפוך את הגדרתו לפעיל באופן רשמי.

בחודש מרץ השנה, אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין כי בכוונת ארצו להפוך את הכור באטירן לפעיל בקיץ 2010. כמו כן, ראש התכנית לשיתוף פעולה גרעיני ברוסיה, סרגי קיריינקו, אמר בחודש מאי כי המתקן האטומי בבושהר צפוי להתחיל לפעול באוגוסט.קיריינקו הוסיף כי "הכור בבושהר אינו מאיים על המשך מניעת הפצת נשק גרעיני בשום דרך. אף אחד לא מודאג מבושהר". הוא הוסיף כי החרפת הסנקציות נגד אירן "לא קשורה לכור בבושהר".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מתחה ביקורת על החלטתה של רוסיה להפעיל את תחנת הכוח הגרעינית. לדבריה, מהלך זה היה "מוקדם מידי", ואין עדיין ערבויות באשר למטרתה של תכנית הגרעין האירנית.

רוסיה הסכימה לבנות את הכור בבושהר לפני כ-15 שנים. עם זאת, הפרויקט בהיקף של כמיליארד דולרים סבל מעיכובים רבים. דיפלומטים אמרו כי רוסיה השתמשה בפרויקט על מנת למנף את יחסיה עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully