וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: חיים פרלמן יישלח למעצר בית

12.8.2010 / 10:00

ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעור המשטרה על ההחלטה לשחרר למעצר בית את חיים פרלמן החשוד ברצח פלסטינים, וקבע כי הוא יישלח לבית הוריו למעצר בן 15 יום. פרקליטו: "לחקור את החוקרים שעינו אותו"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

חיים פרלמן, שנחשד ברצח ארבעה פלסטינים, יישלח למעצר בית בן 15 יום בבית הוריו וייאסר עליו לצאת מהארץ. כך קבע הבוקר (חמישי) בית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בכך נדחה ערעור המשטרה על החלטת בית המשפט השלום אתמול לשחררו למעצר בית.

במהלך הדיון שינתה המשטרה את עמדתה והסכימה לשחרורו של פרלמן. עם זאת, המשטרה דרשה כי פרלמן יישלח למעצר בית לתקופה של 30 ימים. השופט אברהם טל קיבל את עמדת המשטרה לגבי תנאי המעצר ואסר על פלמן לצאת מן הארץ לתקופה של חצי שנה, וכן אסר עליו ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה, מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

פרקליטו של פרלמן, עורך הדין עדי קידר מטעם עמותת "חוננו", אמר בתום הדיון כי "מצד אחד אנו שמחים שהפרשה הזו מאחורינו, אך מצד שני המלחמה של הצד השני להראות שפרלמן עבר על החוק בכל מחיר היא מצערת. חשוב שהציבור יידע ששירות הביטחון הכללי לא שם לנגד עיניו את בטחון האזרחים אלא את יוקרתו ואת הקריירה של העובדים בו בלבד. הגיע הזמן לפרק את המחלקה היהודית בשב"כ ולחקור את החוקרים שחקרו את פרלמן, עינו אותו והיכו אותו בחקירתו. התנהלות החוקרים היא שערורייתית".

בני משפחתו וחבריו של פרלמן שמחו למשמע החלטת בית המשפט. בבית הוריו של פרלמן ביישוב תקוע מתכוננים כעת לשיחרורו, שם צפויים בני המשפחה והחברים לערוך חגיגה לכבודו.

"אין די ראיות"

אתמול הורה בית משפט השלום בפתח תקווה לשחרר למעצר בית את חיים פרלמן שכונה "המחבל היהודי". השופט נחום שטרנליכט קבע כי פרלמן ירצה את מעצר הבית בבית הוריו ביישוב תקוע בגוש עציון. אביו התחייב להשגיח כי פרלמן ימלא אחר מעצר הבית.

השופט שטרנליכט כתב בהחלטתו כי "לא הצטבר חומר שיכול לשמש ראיה חותכת למעשים בהם נחשד החשוד. תמונתו של החשוד פורסמה בראש חוצות, ולכן קשה לייחס משמעות ראייתית לאותו מסדר זיהוי. בנסיבות אלו ניתן יהיה לבצע את פעולות החקירה הנוספות גם אם ישוחרר החשוד למעצר בית בתנאים מגבילים".

ההחלטה התקבלה אף שאחד מקורבנותיו של פרלמן, בו ניסה על פי החשד לפגוע, זיהה אותו במהלך מסדר זיהוי. מקורביו של פרלמן אמרו בתגובה כי "אין למסדר הזיהוי כל משמעות שכן תמונותיו של פרלמן פורסמו בכל כלי התקשורת בשבועות האחרונים".

בשב"כ הגיבו להחלטה וציינו כי "קדמה למעצרו וחקירתו של מר פרלמן חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה בדרכים שונות והובלה על ידי שב"כ בתיאום עם פרקליטות המדינה ורק בהמשך לה הוחלט על מעצרו. במהלך חקירה זו עלו חשדות כבדים, חלקם מבוססים על התבטאויות שלו עצמו, באשר למעורבותו האישית של פרלמן בסדרת פיגועי הרצח והדקירה וכן מעורבות בעבירות חמורות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully