וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: עיריית ת"א כשלה באבטחה בפיגוע בדולפינריום

גלעד גרוסמן

10.8.2010 / 17:57

תשע שנים לאחר הפיגוע בדולפינריום, הגישו אחת הנפגעות ואמה תביעה נגד עיריית ת"א והמשטרה מאחר שלטענתן, הפיגוע התאפשר בגלל כשל באבטחת המקום

תשע שנים לאחר הפיגוע בדולפינריום בתל אביב, בו נהרגו 21 בני אדם, הגישו היום (שלישי) אחת מהנפגעות ואמה תביעה משותפת על סך 45 מיליון שקלים. התביעה הוגשה נגד עיריית תל אביב, המשטרה, הרשות הפלסטינית, החמאס והג'יהאד האיסלמי.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שי רוטנשטרייך, הבת, שהגיעה לבלות במועדון בערב הפיגוע, נפצעה כתוצאה מהפיצוץ בכל חלקי גופה וסבלה מחדירה של רסיסים לרגל ימין. היא אושפזה במשך שלושה שבועות, במהלכם עברה ארבעה ניתוחים. אמה שמעה את הפיצוץ מביתה, שהיה סמוך למועדון, וניסתה ליצור קשר עם בתה. משנכשלה ניסתה להשיג את חברותיה בטלפון, ואחת מהן סיפרה לה שבתה היתה אמורה לבלות במועדון שבו התרחש הפיגוע.

בתביעה נטען כי לאחר שקיבלה האם דיווח מחברה אחרת של הבת שסיפרה כי ראתה את בתה מוכנסת לאמבולנס כשהיא מכוסה בדם, הצליחה לאמת שהיא פונתה לבית החולים איכילוב בעיר. האם נסעה לבית החולים, שם נאלצה להמתין כשעה עד שהותר לה לראות את בתה, שהיתה מחוסרת הכרה. לאחר שהבת שוחררה היא נאלצה להמשיך ולעבור טיפולים רבים בליווי אמה. כשנתיים לאחר הפיגוע פוטרה האם מעבודתה בשל ירידה חדה בתפקודה, ומאז היא מתקשה לחזור לשוק העבודה, נטען בכתב התביעה.

לטענת התובעות, העירייה והמשטרה כשלו בכך שלמרות שמדובר היה בתקופת האינתיפאדה השנייה והיו התרעות רבות על כוונת ארגוני טרור לבצע פיגועים, הן התרשלו ולא סיפקו אבטחה נאותה במקומות הבילוי בתל אביב.

בתביעה נטען כי לבת נקבעו 45% נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, והנזק שלה בגין כאב וסבל, אובדן השתכרות וטיפולים רפואיים נאמד ב-30 מיליון שקלים. עוד נטען, כי כתוצאה מהפיגוע נגרמו לאם נזקים נפשיים קשים, נקבעו לה אחוזי נכות והיא מתקשה עד היום להשתלב בשוק העבודה. הנזק שנגרם לה מוערך ב-15 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully