וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא צו המאלץ למסור "מסמך גלנט" למשטרה

איילה חננאל, מערכת וואלה! חדשות

10.8.2010 / 0:04

בעקבות חשיפת המסמך לפיו אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט קיבל לכאורה ייעוץ תקשורתי במסגרת המירוץ לרמטכ"לות, הוצא צו המורה לחדשות ערוץ 2 למסור את המסמך לידי המשטרה

תאגיד כאן

המשטרה הוציאה אמש (שני) צו המורה לחדשות ערוץ 2 להעביר אליה את "מסמך גלנט" במסגרת חקירת הפרשה. בכוונת המשטרת לנסות לברר אם המסמך מהימן או מזוייף, ולחשוף את זהות מחבריו. חברת החדשות צפויה לבקש לבטל את הצו בנימוק של חסיון עיתונאי.

המסמך נועד, לכאורה, לקדם את מועמדותו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. הוא נושא את לוגו חברתו של יועץ התקשורת אייל ארד. אתמול הגיעו חוקרי היאחב"ל למשרדי "ארד תקשורת" בתל אביב, כדי לערוך חיפוש במקום. במהלך החיפוש תשאלו החוקרים עובדים במקום, לקחו מהמשרד מסמכים ובדקו מחשבים.

ארד התייחס אמש להגעת חוקרי היאחב"ל למשרדיו. לדבריו, "הודעתי כבר בעת הגשת תלונתי במשטרה כי אעמיד את כל צורכי המשרד לרשות חוקרי המשטרה וכל הנדרש למיצוי החקירה שהחלה בעקבות תלונתי". בנוסף אמר ארד כי "בנוגע לחיפוש הרלוונטי איני מגיב לפעולות חקירה ספציפיות וזאת לבקשת חוקרי המשטרה".

איל ארד הגיש שלשום תלונה במשטרת מרחב ירקון בתל אביב, בה הודא דורש לבדוק ממצאים בנוגע למסמך שעליו דווח בפרסום. ארד אמר כי לאחר בדיקה מקיפה שנערכה במשרדו עולה שמדובר במסמך מזויף. בראיון בגלי צה"ל אמר שלשום ארד כי הוא חשף עצמו לחקירה פלילית בגין הגשת תלונת שווא רק מאחר והוא בטוח כי המסמך לא נכתב במשרדו וכי מדובר בזיוף. "הודעתי למשטרה שאני מוכן להיבדק במכונת אמת למרות מגבלותיה, אני מוכן לפתוח את מחשבי המשרד", אמר.

עוד אמר שלשום ארד כי "יש לי ספקולציות לגבי מי שעומד מאחורי המסמך. לדבריו, הוא והאלוף גלנט לא שוחחו באופן פרטי במשך השנתיים האחרונות וגם בעבר, פגישותיהם היו תמיד במסגרת עבודה, "מעולם לא פגשתי אותו מחוץ למשרד, אני לא יועץ לגלנט, אינני מעורב בעניין המרוץ לרמטכ"לות ואין לי נגיעה בעניין", אמר ארד על קשריו על אלוף פיקוד הדרום.

בתוך כך, ראשי צמרת צה"ל וביניהם גם המועמדים השונים לרמטכ"לות נפגשו אמש במסגרת הישיבה השבועית של פורום מטכ"ל. בין היתר דנו בכירי צה"ל בענייני מינויים שונים בצה"ל, אולם ההערכה היא כי המירוץ לרמטכ"לות נדון אף הוא בפגישה. גלנט עצמו צפוי אף הוא להיקרא בימים הקרובים למסירת עדות בפרשה.

עדכון ראשון: 18:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully