וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי עדותו: לרה"מ נודע על המשט אחרי התקשורת

9.8.2010 / 11:32

לפי עדותו של רה"מ בוועדת טירקל היום, נודע לו על המשט רק בסוף חודש אפריל. אולם הדיווחים בתקשורת על קיומו של המשט, על סדרי הגודל שלו ועל הכוונה להגיע לחיכוך התפרסמו כבר בינואר

בעיות זיכרון או הירדמות בשמירה? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בעדותו בפני ועדת טירקל כי המידע לגבי המשט הטורקי, ובעיקר על הספינה "מאווי מרמרה" התקבל החל בסוף אפריל ובתחילת חודש מאי. אלא שמבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בפועל, המידע היה קיים בצורה פומבית הרבה קודם לכן, ומארגני המשט אף הודיעו במספר הזדמנויות על כוונתם להגיע לנמל עזה, וזאת "בכל מחיר", כולל עימות עם כוחות חיל הים.

על פי עדותו של נתניהו היום בוועדת טירקל, כאמור, המידע על המשט הגיע לידיו רק כחודש ימים לפני ההשתלטות על המשט שהתקיימה ב-31 במאי. "התקבל מידע והובן שמדובר במספר ספינות וכן בספינה טורקית גדולה", אמר נתניהו, "משט שאורגן על ידי ארגון טורקי רדיקלי שהוצא מחוץ לחוק בישראל. כוונתן המוצהרת הייתה לפרוץ את הסגר בעזרת פרובוקציה ולהגיע לחיכוך מתוקשר עם צה"ל ובכך לגרום ללחץ בינלאומי להסרת הסגר על זה".

אלא שבפועל נראה שהמידע אודות המשט, כולל מספר הפעילים וכוונות מארגניו היו ידועות לכל הרבה קודם לכן. כך למשל, כבר בינואר 2010 הצהיר מחמד צולאחה, פעיל חמאס בכיר בבריטניה שהיה מעורב במשטים קודמים לאתר האינטרנט של חיזבאללה כי "במשט הבא, העימות יהיה ישירות עם האויב הציוני עצמו בלב ים". המרכז למורשת מודיעין (מל"מ) אף אסף החל מחודש ינואר 2010 מידע לגבי כוונות ארגונים שונים באירופה וכן ה-IHH הטורקי להוציא משט באזור חודש מאי לישראל.

ב-2 באפריל אף כינס ארגון ה-IHH מסיבת עיתונאים בו הכריז כי יוציא 8 ספינות לכיוון עזה, ובהם למעלה מ-500 נוסעים מ-20 מדינות שונות. "נשתמש בפעולה זו כדי לעורר את העולם ולהראות לו על הפשעים שישראל מבצעת נגד העם הפלסטיני. התנגדות ישראל למשט תחשב כהכרזת מלחמה על המדינות מהן הגיעו הפעילים", אמר אז יו"ר ארגון ה-IHH בולנט יילדרים.

שלושה ימים לאחר מכן הצהיר ג'אמל אל-חצ'רי, העומד בראש ה"וועדה העממית למאבק במצור" שארגן ביחד עם הטורקים את המשט, כי הם נערכים לקראת אפשרות שישראל תנסה למנוע את הגעת המצור. הוא הוסיף כי המשט יסוקר בקמפיין תקשורתי, ושעל הספינות יהיו אישים פולטיים ממדינות מערביות. המשט כונה מספר פעמים כ"אינתיפאדת הספינות". בנוסף, אף פורסם בתחילת אפריל נתיב הנסיעה הצפוי של הספינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully