וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: לחקור את צמרת מערכת הביטחון

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות

8.8.2010 / 20:30

היועמ"ש החליט על חקירה פלילית בפרשת "מסמך גלנט" והשהה את בחירת הרמטכ"ל הבא. למרות ההחלטה, ברק צפוי להמשיך בסבב השיחות עם האלוף שמני. "למישהו כאן היה אינטרס מובהק, וצריך לברר מהו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

פרשת "מסמך גלנט" עוברת לשלב החקירה הפלילית. המשטרה תחקור במתכונת של חקירה פלילית ממוקדת את התלונה שהגיש יועץ התקשורת אייל ארד בנוגע לזיוף המסמך, כך הוחלט הערב (ראשון) בפגישה שקיים היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עם פרקליט המדינה משה לדור, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סנגלוביץ' ובכירים נוספים.

בשל רגישות הנושא, היועץ ביקש שהחקירה תתבצע במהירות האפשרית. בעקבות ההחלטה הורה ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ לראש יחידת להב 433 , ניצב דוד מנצור לפתוח בחקירה פלילית, שתבוצע על ידי מפלג פשיעה בינלאומית ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות.

בתוך כך, היועץ הבהיר לשר הביטחון, אהוד ברק, כי אין מניעה משפטית בהמשך קיום התייעצויות וראיונות לקראת מינוי הרמטכ"ל הבא, אולם נוכח הנסיבות ועל רקע השלכות אפשריות של בירור התלונה, לא ניתן יהיה בשלב זה להחליט על בחירת הרמטכ"ל עד למיצוי בירור התלונה.

גורם ביטחוני בכיר אמר לאחר פרסום ההחלטה כי "יש לברך על החקירה, אבל במסגרתה יש לחקור את כל צמרת מערכת הביטחון. למישהו כאן היה אינטרס מובהק, וצריך לברר מהו". הגורם הוסיף כי "בפרסום המסמך יש מרוויחים גדולים ויש מפסידים גדולים ועל המשטרה לחקור את כל הפרשה מיסודה".

ברק יסיים את סבב הראיונות

במסגרת סבב השיחות של שר הביטחון אהוד ברק לקראת מינוי הרמטכ"ל הבא, צפוי ברק לקיים בקרוב ראיון טלפוני עם הנספח הצבאי בוושינגטון גדי שמני, כך נודע לוואלה! חדשות. בכך יסיים שר הביטחון את סבב הראיונות הראשוני לקראת המינוי. עם זאת, מדגישים גורמים במערכת הביטחון, שר הביטחון כפוף להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, שכזכור הורה שלא לבחור רמטכ"ל, אולם לא הורה להפסיק את סבב הראיונות.

ברק ניפגש באחרונה עם האלוף שמני במסגרת ביקורו בארה"ב לפני כשבוע, אולם פגישה זו הייתה במסגרת הפגישות השגרתיות של ברק והיא לא הוגדרה כפגישת ראיון לקראת המינוי.

קודם לכן התייחס שר הביטחון אהוד ברק לראשונה ל"מסמך גלנט". בהודעה שהוציאה לשכתו של ברק נאמר כי ההחלטה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין נעשתה על ידי ראש הממשלה ובעצה אחת עם שר הביטחון. "אני משוכנע כי ניתן ודרוש לברר במהירות את אמינות המסמך ולחשוף את זהות מי שעומדים מאחוריו", אמר ברק.

הדיון של ראשי מערכת המשפט התבצע לאחר שהבוקר גילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית כי פנה אמש לוינשטיין, בבקשה לבחון את הפרסום. "לאור הפרסומים בכלי התקשורת נועצתי בשר הביטחון, האחראי על צה"ל, ולאחר מכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון את הנושא בהקדם. וינשטיין השיב כבר בשיחתנו אמש שכך יעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully