וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פנה ליועמ"ש: בדוק את "מסמך גלנט"

8.8.2010 / 10:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אמש ליועמ"ש וינשטיין וביקש ממנו לבחון את פרסום המסמך, לפיו האלוף גלנט מתייעץ עם אייל ארד במירוץ לרמטכ"לות. "ביקשתי מהיועץ המשפטי לבחון את הדברים בהקדם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה הבוקר (ראשון) לשרים בישיבת הממשלה השבועית כי פנה אמש ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לבחון את הפרסום בערוץ 2 לפיו האלוף יואב גלנט מנסה לקדם את בחירתו לתפקיד הרמטכ"ל בסיוע יועץ התקשורת אייל ארד. "לאור הפרסומים בכלי התקשורת נועצתי בשר הביטחון, האחראי על צה"ל, ולאחר מכן פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון את הנושא בהקדם. וינשטיין השיב כבר בשיחתנו אמש שכך יעשה".

מוקדם יותר התייחס בנימין בן אליעזר, שר התמ"ת ומקורבו של שר הביטחון אהוד ברק לפרשה ואמר שהוא "בהלם מהעניין". הוא סיפר כי שוחח עם ברק אתמול, וש"גם ברק בהלם". בן אליעזר הוסיף: "גם אני מיניתי רמטכ"ל וזה לא הגיע למצב כל כך חמור של הכנסת פוליטיקה ויח"צנים. זה מצב מסוכן וצריך לחקור את זה לעומק".

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר כי מדובר במסמך חמור מאוד, בלי קשר אם הוא נכון או לא. "יש חשיבות שגורמי המודיעין והמשטרה ייכנסו לפעולה מאוד מהירה ויביאו תוצאות. ברור שבחירת הרמטכ"ל לא צריכה להיעשות בתהליך כזה, האמת חייבת לצאת לאור", אמר ארדן.

גם יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ התייחס לחשיפת המסמך ואמר כי "ראוי לחקור ולבדוק כדי להבטיח שמקרים כאלו לא יישנו. אולי לתוצאות החקירה תהיה השפעה מי יתמנה לרמטכ"ל". לעומתו, עוזי לנדאו, שר התשתיות ממפלגת ישראל ביתנו התבטא בצורה חריפה יותר ואמר ש"צריך להתעקש שתופעות מסוג זה ימגרו מהשורש. אסור לדברים כאלו לחלחל לצבא".

ביום שישי נחשף המסמך, הנושא את הלוגו של משרד יחסי הציבור של אייל ארד, "ארד תקשורת", ובו רעיונות לקמפיין שיפעל למינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל, באמצעות סכסוך בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי, וכן הצגת אשכנזי כ"נעלב סדרתי". בנוסף מציע המסמך לבנות תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, המתחרה אף הוא על התפקיד.

ארד הכחיש מכל וכל את ייחוס המסמך למשרדו ואמר הבוקר כי מעולם לא פגש את האלוף גלנט מחוץ למשרד, "אני לא יועץ לגלנט, אינני מעורב בעניין המרוץ לרמטכ"לות ואין לי נגיעה בעניין", אמר ארד על קשריו על אלוף פיקוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully