וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מהיועמ"ש: חקור את פרסום "מסמך גלנט"

ח"כ נחמן שי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיחקור מי עומד מאחורי המסמך המציג, לכאורה, את הקמפיין של אייל ארד למינוי האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. במקביל, ברק ממשיך בסבב הפגישות עם המועמדים לתפקיד וייפגש עם סגן הרמטכ"ל בני גנץ

חשיפת "מסמך גלנט", ממשיכה להכות גלים. חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) פנה אמש (שבת) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בבקשה שייפתח בחקירה שתבדוק מי עומד מאחורי המסמך. ח"כ שי הסביר כי "בגלל רגישותו וחשיבותו של הנושא, מן הראוי כי המשטרה תבדוק את אמיתותו של המסמך כדי לגלות את העובדות שמאחוריו ולהציגם בפומבי. בשלב זה ראוי גם כי לא תיפול כל החלטה על מינוי הרמטכ"ל הבא", כתב שי.

ביום שישי נחשף בחדשות ערוץ 2 מסמך, הנושא את הלוגו של משרד יחסי הציבור של אייל ארד, "ארד תקשורת", ובו רעיונות לקמפיין שייפעל למינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד רמטכ"ל, באמצעות סיכסוך בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי, וכן הצגת אשכנזי כ"נעלב סדרתי". בנוסף מציע המסמך לבנות תדמית שלילית לאלוף בני גנץ, המתחרה אף הוא על התפקיד.

משרדו של אייל ארד הכחיש קשר למסמך המדובר. ארד עצמו אף אמר היום כי המסמך מפוברק מתחילתו ועד סופו וציין כי מדובר בזיוף קל מאוד לביצוע, באמצעות הורדת הלוגו של משרדו וצירופו למסמך. לדברי ארד, הוא לא מייצג איש מהמתמודדים לרמטכ"לות והוא אף הוסיף כי בכוונתו לפנות כבר מחר למשטרה, כדי שתבצע חקירה בנושא.

גורמים בסביבתו של גלנט הגיבו לפרסום ואמרו אמש לוואלה! חדשות: "לא קשה לזהות את טביעות האצבע על הפרסום, וברור לחלוטין מי הבכיר בצה"ל שמעוניין בכך. במידה והמסמך יתברר כלא אמין, 'מבושל' או מזויף, מישהו יצטרך ללכת פה לכלא, ויש לפתוח בחקירה פלילית כנגד מי שעשה זאת. ברור לחלוטין כי הסתיים השלב הג'נטלמני במאבק על תפקיד הרמטכ"ל".

בשיחות סגורות אמר אמש גלנט דברים ברוח דומה. לטענתו, ברור כי המסמך מזויף וכי מנסים לפגוע בו, ולא בפעם הראשונה. גם בעבר ניסו לקשור בין גלנט לאייל ארד ואף להפיץ שמועות כאילו הוא חבר בפורום החווה (חוג מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון). הגורמים בסביבת גלנט הוסיפו, כי גורמים בצה"ל מוכנים לפגוע באלוף רב-זכויות, אפילו במחיר עבירה פלילית.

בתוך כך שר הביטחון אהוד ברק צפוי להמשיך הבוקר בסבב הפגישות שהוא מקיים עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא. הבוקר ייפגש בלשכתו בתל אביב עם סגן הרמטכ"ל בני גנץ אשר נחשב לאחד המועמדים המובילים לתפקיד. בכך יסיים שר הביטחון את סבב השיחות הראשוני עם המועמדים לאחר שבימים האחרונים נפגש עם אלוף פיקוד דרום, יואב גלנט, אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט ועם אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי. בעת שהותו בארצות הברית נפגש ברק גם עם המועמד החמישי, הנספח הצבאי בוושינגטון האלוף גדי שמני.

(עדכון ראשון - 07.08.2010 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully