וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 3 תושבי הצפון ריגלו לסוריה ותכננו חטיפה

עידן אבני

5.8.2010 / 10:30

שני תושבי מג'דל שמס ותושב באקה אלגרבייה מואשמים כי מסרו מידע מודיעיני לתושב מג'דל שמס לשעבר, שעזב את הארץ לסוריה ומילא תפקידים בממשל בדמשק. עוד נטען בכתב האישום כי השלושה תכננו לחטוף אדם שסברו בשוגג שהוא טייס סורי שערק לישראל

בכר שינאווי

(צילום: שינאווי בכר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד פדא שאער, בן 27, אביו, מאג'ד שאער, בן 58, ומחמוד מסרווה, בן 61 מבקה אלגרבייה. כתב האישום מייחס להם עבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב וקשירת קשר לחטיפה.

בכתב האישום נטען, כי השלושה עמדו בקשר עם מדחת צלאח, סוכן מודיעין סורי, תושב מג'דל שמס לשעבר שעזב את הארץ לסוריה ומילא תפקידים בממשל בדמשק, והעבירו לו ידיעות ודיווחים באמצעות שיחות מקודדות. הידיעות, כך נטען, כללו דיווחים על תנועת צוללות באזור חיפה וצילומי וידאו שבוצעו סמוך לבסיס צבאי במרכז הארץ ולתחנת הכוח בחדרה. בנוסף, נאמר בכתב האישום כי השלושה התכוונו לחטוף מישראל אדם שסברו בשוגג שהוא הטיס הסורי שערק לישראל במטוס מיג 23 ב-1989, להרדימו ולהעבירו לידי הסורים .

לפי כתב האישום, הקשר בין השלושה לאצלח נוצר בשנת 2006. מדחת ואשתו של מאג'ד הכירו בעת שגרו בשכנות בילדותם. במהלך השנים בהן בנם של בני הזוג למד בחו"ל, בין השאר בסוריה, הם קיימו קשרים עם מדחת והעבירו לו - כך נטען - מסרים וידיעות שונות.

באותן השנים הם שמעו מחברם מחמוד מסרווה על טייס סורי שערק מישראל עם מטוסו ומתגורר בבקה אלגרבייה.לפי כתב האישום, השלושה העבירו את הידיעה לשלטונות סוריה ולאחר מכן נפגשו בירדן עם מפעילם הסורי. הוא ביקש מהם שיאתרו את הטייס וינסו לחטוף אותו, יסתירו אותו סמוך לגבול, והסורים יפעלו להעבירו חזרה לסוריה. הטייס זכה לשם הקוד "הכלה". לאחר מכן הם נפגשו שוב עם מדחת במצרים ובטורקיה וקיבלו ממנו כסף, וכן העבירו לו - כך נטען - מידע על מחנות צבא שונים בארץ.

"העבירו תרשימים צבאיים לסורים"

פדא עזב את סוריה בקיץ שעבר ועבר לצרפת. בכתב האישום נטען, כי הוא המשיך לעמוד בקשר עם גורמים בסוריה בנושא הטייס. בכתב האישום נאמר, כי במקביל הוא רכש חומרי הרדמה ומזרקים על מנת להרדים את הטייס במהלך החטיפה, שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.

עוד נטען בכתב האישום, כי השלושה העבירו תרשימים של פרישת כוחות צה"ל ברמת הגולן, וכן רשימה של מספר אסירים ביטחוניים שביצעו עבירות למען סוריה. פדא עבר עם הרשימה לסוריה במעבר הגבול בקונייטרה בעת שחזר מאחת מחופשותיו במהלך הלימודים.

לפני כשלושה שבועות פורסם כי המשטרה והשב"כ עצרו את פדא שאער, תושב הכפר הדרוזי, בן 27, בחשד לעבירות נגד ביטחון המדינה. שאער נעצר בשדה התעופה בן גוריון כאשר חזר מצרפת. בני משפחתו אמרו כי הם מסרבים להאמין שהוא קשור לעסקי ריגול, אך כועסים יותר על החיפוש שנערך בביתם מיד לאחר מעצרו של אב המשפחה. אחיו פרחאן אל שאער אמר כי "אתמול אחי חזר ונעצר. הוא מוזיקאי שמלמד את הילדים מוזיקה. אנחנו לא יודעים משום דבר ולא מאמינים למה שאומרים. אבל זה חשד של הממשלה ואין לי בעיה עם זה, אח שלי לא מתעסק בשטויות. אנחנו כועסים על החיפוש שעשו אתמול כי המשטרה נכנסה לבית כשאין גבר בבית. שיעשו את החיפוש בכבוד".

בעקבות מעצר שעאר החל גל מעצרים בפרשה: כיומיים לאחר מעצרו, עצרו אנשי השב"כ גם את אביו בן ה-60 בחשד למעורבות בעבירות נגד ביטחון המדינה. כשבוע מאוחר יותר נעצר חשוד נוסף בפרשה, תושב בקא אל גרביה, ובתחילת השבוע שעבר נעצרה גם אמו של שאער, בת 45, בחשד למעורבות בפרשה.
לדברי המשטרה, המעצרים בפרשה הינם תולדה של חקירה סמויה שנוהלה על ידי אנשי היאחב"ל ושב"כ מאז חודש יוני האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully