וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן מכחישים: "לא ניסו להתנקש בנשיא"

ניר יהב וטליה שחר

4.8.2010 / 15:35

גורמים באירן מכחישים את הדיווחים, לפיהם אירע ניסיון התנקשות בחייו של נשיא אירן אחמדינג'ד בעת שהיה בדרכו לנאום בעיר המדאן. לטענתם, קול הנפץ שנשמע סמוך לשיירתו היה של זיקוקי די-נור. עם זאת, מוקדם יותר אמרו גורמים בלשכת הנשיא כי נעשה ניסיון לחסלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט)

כלי תקשורת וגורמים באירן מכחישים דיווחים מהבוקר (רביעי) על ניסיון התנקשות בנשיא מחמוד אחמדינג'ד. גורם בלשכתו של אחמדינג'ד מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי קול הנפץ שנשמע בסמוך לשיירתו של נשיא אירן לא היה ניסיון להתנקש בחייו, אלא רעש של "זיקוקי די-נור". ערוץ הטלוויזיה האירני בשפה הערבית "אל-עאלם" דיווח במקביל כי נורו זיקוקי דינור לרגל הגעת נשיא אירן לעיר המדאן.

שומרי ראשו של אחמדינג'ד מגיבים לקולות פיצוץ סמוכים. רויטרס
שומרי ראשו של אחמדינג'ד זינקו כשנשמע קול נפץ סמוך לשיירה/רויטרס

המונים קיבלו את פניו של הנשיא כשעשה את דרכו לאיצטדיון, והוא לחץ את ידיהם, כששומרי ראשו מקיפים אותו. נאומו של הנשיא בעיר הועבר בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית.
אתר אינטרנט של השמרנים דיווח בתחילה כי מטען חבלה הושלך לעבר שיירת הנשיא, בדרכו מנמל התעופה בעיר לאצטדיון בו הוא עמד לנאום. אולם מאוחר יותר הוא הסיר את הדיווח מהאתר.

גם באתר PRESS TV דווח כי "לא אירעה שום התקפה שכזאת". לדברי גורמים רשמיים, אירע בלבול בגלל רעשי פיצוץ זיקוקי דינור. "זה היה נפץ, והודעה תפורסם בקרוב", אמר גורם בלשכת אחמדינג'ד. סוכנות הידיעות פארס דיווחה בתחילה כי לעבר השיירה שלו נזרק רימון מתוצרת ביתית, אך מאוחר יותר שינתה את הדיווח ומסרה כי הפיצוץ נגרם מנפץ.

שלשום טען אחמדינג'ד כי ישראל שכרה רוצחים שיתנקשו בחייו. בנאום בפני אירנים גולים, אמר הנשיא: "הציונים שלחו אנשים כדי להתנקש בי. תראו כמה שהם חסרי אונים. הישראלים התנקשו בכל כך הרבה אירנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully