וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה לבנונים נהרגו בחילופי אש עם צה"ל

יהושע בריינר, ניר יהב ועידן אבני

3.8.2010 / 14:55

חילופי אש אירעו בין כוחות צה"ל וכוחות צבא לבנון באזור הצפון, ובלבנון מדווחים על ארבעה הרוגים. נשיא לבנון: "נעמוד לנוכח כל ניסיון ישראלי להתקיף את לבנון". משרד החוץ: ממשלת לבנון אחראית לאירוע החמור. סגן השר איילון: "טוב שהגבנו, ואם צריך - נמשיך להגיב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

חילופי אש אירעו היום (שלישי) בין כוחות צה"ל לכוחות צבא לבנון באזור הצפון. על פי הדיווח של רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מוסתקבל", צבא לבנון פתח באש לעבר חיילי צה"ל וצה"ל הגיב בירי תותחים לעבר מקור הירי, כתוצאה מכך נהרגו שלושה חיילי צבא לבנון וחמישה נפצעו. בנוסף נהרג מהירי גם עיתונאי מקומי, כך מסרו בצהריים עדי ראייה וגורמים ביטחוניים לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדברי גורמי הביטחון הלבנונים, מסוק של צה"ל ירה שני טילים לעבר עמדה של הצבא והרס נגמ"ש.

על פי דיווחי הלבנונים, חיילי צה"ל ניסו להציב מצלמות מעקב באזור היישוב משגב עם, הנמצא על גדר הגבול עם לבנון, ולהסיר עץ שהיה, לטענת הלבנונים, בתוך שטח לבנון. "כוח של צבא לבנון מנע מהם לעשות זאת והעלה את רמת הכוננות", נמסר. "כוח יוניפי"ל התערב באופן מיידי אולם העניינים התפתחו לכדי חילופי אש וטנק ישראלי שיגר שני פגזים לפחות לעבר כפר עדייסה שבדרום לבנון". כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי צה"ל ירה עשרה פגזים לעבר כפר עדסייה שבדרום לבנון, אחד מהם בסמוך למוצב של צבא לבנון. עדי ראייה לבנונים דיווחו כי שני בתים בכפר עדייסה נשרפו כתוצאה מירי התגובה הישראלי על הכפר. גורמי ביטחון לבנונים דיווחו כי צלפים ישראלים ירו אף הם לעבר אזור הכפרים עדייסה וכפר כילא וצבא לבנון השיב בירי.

ביישובי הצפון נראים מסוקים חגים בשמיים וכוחות גדולים של צה"ל והמשטרה נמצאים במקום. גורמים צבאיים אמרו כי מדובר בארוע נקודתי, חריג וחמור מאוד, שהסתיים זמן קצר אחרי שהתחיל. הגורמים הוסיפו כי ככל הידוע חיזבאללה לא היה מעורב בארוע, וכי חילופי האש החלו מהצד הלבנוני.

"אם ההפרות תמשכנה יהיו השלכות"

נשיא לבנון מישל סלימאן גינה את "ההפרה הישראלית של החלטה 1701 של האו"ם" לאורך הגבול בין ישראל ללבנון וכינה אותה "מתקפה על רכוש לבנוני". הוא קרא למפקד צבא לבנון הגנרל ג'אן קהוג'י "לעמוד לנוכח כל ניסיון ישראלי להתקיף את לבנון - יהיה המחיר אשר יהיה". בנוסף ביקש סלימאן משר החוץ עלי שאמי לעדכן את הגורמים הדיפלומטים והבינלאומיים "במשבר".

סגן שר החוץ דני אילון התייחס אף הוא לאירוע, והעריך כי קיים קשר בין העימות לבין התקריות בגבול הדרום וברצועת עזה בימים האחרונים. "ככל הנראה יש קשר בין האירועים אתמול באילת, בעזה לפני כמה ימים והיום בצפון. האירוע הגיע בעקבות ההחלטה של הליגה הערבית לאפשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקיים עמנו שיחות ישירות. ההתארגנות מתואמת, אך עדיין מוקדם לדעת איך ומי עומד מאחורי זה". לסיכום הצהיר אילון כי "טוב שהגבנו, ואם צריך - נמשיך להגיב".

במשרד החוץ הגיבו בחריפות לחילופי הירי. בהודעה שפירסם המשרד נמסר כי "ישראל רואה בירי על כוח צה"ל, שפעל בשעות האחרונות באזור הגבול בתיאום עם יוניפי"ל, הפרה בוטה של החלטת מועצת הבטחון 1701. שר החוץ וסגן רה"מ הנחה את נציגות ישראל באו"ם להגיש תלונה בנושא למזכ"ל האו"ם ולמועצת הבטחון. ההפרה האחרונה מצטרפת לשורה ארוכה של הפרות של החלטה 1701, ובראשן ההתחמשות המאסיבית של חזבאללה, כולל בדרום לבנון. ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית לאירוע החמור, ומזהירה מפני ההשלכות במידה והפרות אלה תמשכנה".

כוחות של יוניפי"ל הגיעו לאזור התקרית בצד הלבנוני, תיחקרו את האירוע ובדקו את נסיבותיו. גורם ביוניפי"ל אמר לוואלה! חדשות שעדיין אין להם מספיק ידע לגבי נסיבות האירוע. הוא הוסיף כי כוחות יוניפי"ל מתחקרים את האירוע. ראשי כוח יוניפי"ל קראו לצה"ל ולצבא לבנון להפעיל "איפוק מרבי". דובר הכוח אנדראה טננטי אמר, כי "העדיפות הראשונה של הכוח היא להרגיע את האזור, וסגן מפקד יוניפי"ל נמצא בקשר עם צה"ל והצבא הלבנוני".

(עדכון ראשון: 12:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully