וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: יש לנו הוכחות שהרקטות נורו מסיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.8.2010 / 9:50

גורמים בממלכה אומרים כי הטיל שהביא למותו של אזרח ירדני נורה משטח מצרים וכי בנוסף קיים חשד לגבי הארגון שאחראי לירי. חמאס הכחיש מעורבות: "הטילים לא נורו מעזה ואיננו רוצים מלחמה"

מערכת וואלה!

(צילום: רון שאולי. קריינות: רועי כ"ץ. עריכה: יאיר דניאל)

המקור לירי הרקטות שנחתו אתמול בבוקר באזור אילת ובעקבה עדיין אינו ידוע ואף ארגון לא נטל אחריות, אולם גורם ירדני בכיר אמר הבוקר (שלישי) כי הרקטות נורו משטח חצי האי סיני במצרים. הבכיר צוטט ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כשאמר כי לארצו יש ראיות המוכיחות שהטיל שגרם למותו של אזרח ירדני נורה משטח מצרים והוסיף כי לממשל בירדן יש כבר חשד לגבי הארגון שאחראי לירי, אולם לא פרט באיזה ארגון מדובר.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה אף היא כי מחקירה ראשונית של כחות הביטחון הירדנים עולה כי הטיל שנחת בעקבה נורה משטח מצרים. בנוסף, גורם במשרד הפנים הירדני רמז הבוקר בשיחה עם העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, כי הטיל נורה מסיני. בתשובה לשאלת כתב העיתון מאין נורה הטיל, ענה הגורם: "הוא הגיע מכיוון מערב" אך סרב למסור פרטים נוספים.

עם זאת, גורמי ביטחון במצרים אמרו לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים. האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

חמאס: "ישראל יודעת שלא ירינו"

חמאס הודיע הלילה כי אין לו שום קשר לירי הרקטות לעבר אילת ועקבה, שהביאו למותו של אזרח ירדני ולפציעתם של ארבעה ירדנים נוספים. "אין לנו שום קשר לירי הטילים. אנחנו לא מעוניינים לגרור את עמנו למלחמה", אמר בכיר הארגון סלאח ברדוויל. "ישראל יודעת שלא ירינו את הרקטות. הטילים לא נורו מעזה ואיננו רוצים מלחמה". לדבריו, מקור המידע לפיו ייתכן שהאחראים לירי הם פעילי חמאס הוא "גורמים ציונים". הוא הוסיף ואמר עוד כי ישראל "מחפשת תירוצים לחדש את מתקפותיה על רצועת עזה".

למרות דברים אלו, במערכת הביטחון עדיין לא שללו את האפשרות שחמאס דווקא כן מעורב בירי, בצורה עקיפה או ישירה. האלוף במילואים יפתח רון טל, אמר לגלי צה"ל כי מעורבות פלסטינית בירי היא אפשרות סבירה. "אני מעריך שיש כאן מעורבות עמוקה של חמאס. אין להם שום בעיה לעבור באופן חופשי דרך המנהרות לתוך סיני ולירות משם. הם מחוברים לאחים המוסלמים ואולי גם לג'יהאד העולמי, והמטרה שלהם היא לפגוע בישראל", הסביר. לאור התקדמות בזירה המדינית בין ישראל לרשות, חמאס מנסה לאותת באופן עקיף שהוא לא מתכוון להעלם מהשטח. "חמאס מחפש נתיבים שיאפשרו לו להמשיך ברצף פיגועי הטרור נגד ישראל", אמר רון טל, "מקורות המודיעין הן של ישראל והן של המצרים עובדים היום יחד, ואם שיתוף הפעולה הזה יתהדק הוא יביא לתוצאות".

שתי רקטות נפלו אתמול בבוקר בשטח חקלאי באילת, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, סמוך למלון בעקבה. כתוצאה מפיצוץ הרקטה בירדן נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו באורח קל. לפי ההערכות בישראל, הרקטות שוגרו מסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully