וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למובארק ועבדאללה: להיאבק יחד נגד הטרור

פנחס וולף ורמי שני

2.8.2010 / 20:04

כוחות הביטחון איתרו בבריכת ניקוז בצפון אילת שרידים של אחת מרקטות הגראד שנורו הבוקר לעבר העיר. ראש עיריית אילת: "מדובר באירוע נקודתי, לא צריך להוציא אותו מפרופורציות"

מערכת וואלה!

(צילום: רן שאולי, עריכת וידאו: רן צימט)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (שני) בטלפון בעניין התקפת הטילים על אילת ועקבה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ומלך ירדן עבדאללה השני. נתניהו אמר לשניים, כי "ההתקפה הנפשעת על אזרחים חפים מפשע בישראל ובירדן, נעשתה על ידי גורמי טרור, שרוצים לחבל בתהליך השלום. כל המדינות באזור השואפות לשלום, צריכות להיאבק בכוחות אלה כדי להרחיק את הטרור ולקרב את השלום".

אחר הצהריים איתרו כוחות הביטחון את שרידיה של אחת מרקטות הגראד שנורו הבוקר לכיוון אילת. השרידים אותרו בבריכת ניקוז, סמוך לבריכות המלח ולמתקן מקורות באילת, בחלק הצפוני של העיר. על פי ההערכות מדובר ברקטת גראד שנורתה משטח חצי האי סיני. השרידים נבדקים על ידי חבלנים.

מוקדם יותר היום ביקש ראש עיריית אילת להרגיע את הרוחות בעיר. מאיר יצחק הלוי אמר כי העירייה לא נערכה למקרה מסוג זה וגם לא תיערך כיוון שמדובר באירוע נקודתי. "ניתן לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם אך אין צורך להוציא את האירוע מפרופורציות".

שתי רקטות נפלו הבוקר בשטח חקלאי באילת, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, סמוך למלון בעקבה. כתוצאה מפיצוץ הרקטה בירדן נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו באורח קל. לפי ההערכות בישראל, הרקטות שוגרו מסיני. עם זאת, גורמי ביטחון במצרים אמרו לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים. האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

  • עוד באותו נושא:
  • גראד
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully