וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה הערעור, פרלמן יישאר במעצר

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

2.8.2010 / 18:10

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של חיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים, וקבע כי אין מניעה להמשך מעצרו. השופט רובינשטיין: "מדובר בחשדות חמורים, החקירה אינה מופרכת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון דחה אחר הצהריים (שני) את ערעורו של חיים פרלמן, שביקש שלא להאריך שוב את מעצרו. פרלמן חשוד ברצח ארבעה פלסטינים בשנות ה-90. השופט רובינשטיין הדגיש, כי "מדובר בחשדות מן הרמה החמורה ביותר – רצח וניסיון לרצח על רקע לאומני, בנוסף להחזקת נשק שלא כדין. חשדות כאלה, גם אם מדובר בשנים מרוחקות למדי, על הרשויות לחקור מן המידע החסוי שהוצג, שהוא מפורט. ברי בודאי כי החקירה אינה מופרכת".

עוד אמר רובינשטיין, כי "זכותו של העורר לשמור על שתיקתו, וגם לערור במדרג בתי המשפט, כל עוד המצב המשפטי המאפשר זאת בעינו, ועל בתי המשפט לקיים את הדיונים כחובתם". באשר לתלונה בדבר אלימות מצד חוקריו של פרלמן אמר השופט, כי תלונות מסוג זה יש להגיש, אם למח"ש ואם לגוף העוסק בכך במשרד המשפטים, והן ייבדקו.

נציגת הפרקליטות, עורכת הדין ג'ויה שפירא, ציינה כי "מדובר בחשד לשורה לא קצרה של מעשי רצח וניסיונות לרצח. שתיקתו של פרלמן אינה מקצרת את החקירה הסבוכה, וזו נפגעת גם נוכח העררים השונים והיציאה התכופה לבתי המשפט, ויש אף חשש ממשי לשיבוש הליכים. אשר לתלונות בדבר אופי החקירה, לא הוגשה תלונה לגופים החוקרים תלונות".

פרקליטו של פרלמן, עורך הדין אהרון רוזה אמר, כי "לא נתחדש דבר מאז מעצרו. פעולות החקירה נראות כמיועדות לשבירת רוחו. במישור הפיסי, טענותיו הן כי ידיו הורמו מאחורי גבו כשהן אזוקות, ואף כי אין מדובר בתלונה המוגשת למותב זה, אף בכך יש להצביע על מטרת השבירה".

במקביל, העצור הרביעי בפרשה שוחרר אחר הצהריים ללא תנאי. הוא נעצר בצהריים, נחקר על ידי המשטרה ושוחרר. מקורבי פרלמן מסרו בתגובה לוואלה! חדשות, כי "נראה שהשב"כ בלחץ. הם מתנהגים כמי שאין להם ראיות לכתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully