וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשכול זועמים: "מרגישים כמו ילד מוכה"

רמי שני

1.8.2010 / 9:26

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, קבל בפני וואלה! חדשות על המשך ירי הקסאמים והבהיר כי "אם בממשלה חושבים שיש כאן שקט הם טועים, אנחנו לא נמצאים בשוויץ". נתניהו: "בדרך נס לא התרחש אסון"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

"אנחנו מרגישים כמו ילד מוכה, שכל פעם אחרי שמכים אותו הוא מנסה לחזור לחיים רגילים ומכים אותו שוב", כך אמר הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, בתגובה לירי המתמשך של רקטות הקסאם. "אין כאן שום שקט", הבהיר ילין. "אולי המצב רגוע יותר ממה שהיה לפני עופרת יצוקה אבל יש ירי כל הזמן".

ילין הסביר כי "הממשלה צריכה להשקיע בשני כיוונים: גם בהשלמת המיגון ומתן עידוד ליישובים לאורך הגבול ומצד שני במאמצים להביא להפסקת הירי. אלו יכולים להיות מאמצים מדיניים או צבאיים. אנחנו יודעים מהו ארסנל הנשק הקיים בתוך הרצועה. אנחנו מקבלים לכך תזכורת שחוזרת פעם אחר פעם". הוא הבהיר כי "המצב הזה לא יכול להימשך. אם בממשלה חושבים שיש כאן שקט הם טועים. אנחנו לא נמצאים בשוויץ".

הבוקר נפלה פצצת מרגמה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ולא גרמה לנפגעים או לנזק. מוקדם יותר הלילה תקף חיל האוויר שתי מנהרות להברחת אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה כתגובה על ירי רקטת הקסאם אמש לעבר המועצה האזורית שער הנגב. מצה"ל נמסר עוד כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לירי הטילים לעבר הדרום בסוף השבוע. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בסוף השבוע נורה טיל גראד מרצועת עזה לאשקלון, בדרך נס לא התרחש אסון. בעקבות כך צה"ל תקף קיני טרור ברצועה. אתמול נורתה רקטה לכיוון מכללת ספיר וצה"ל הגיב על כך. אני רואה בחמאס אחראי ישיר על כל התקפה מהרצועה לישראל ואני מקווה שגם הקהילה הבינלאומית רואה כך את הדברים. ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגנה על אזרחיה ונמשיך לשמור על הגנתם בכלים הדרושים".

הרקטה שהתפוצצה אמש פגעה במבנה לטיפול בבעלי צרכים מיוחדים ופצועים, בקריית החינוך שער הנגב. מדובר במבנה השייך למרכז הפיזיותרפי בספיר, המחזיק בתוכו מכשירי כושר רבים וציוד נוסף. נזק כבד מאוד נגרם למקום, בין היתר לחדרי טיפול לקשישים וילדים, הנמצאים בקומה השניה במבנה. התראת "צבע אדום" הושמעה בשדרות וביישובים הסמוכים. לא דווח על נפגעים.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר בתגובה לפגיעת הקסאם כי "המבנה משמש ביום יום לסיוע לנכים, לחולים ולנפגעי פעולות איבה. הוא נפגע כבר פעמיים בעבר. עושה רושם שאנחנו לקראת הסלמה נוספת. אני תובע בזאת מממשלת ישראל לבצע את החלטתה מינואר 2010 ולהקצות מיידית את התקציב שהיא בעצמה הודיעה שהיא מקצה לטובת מיגון מוסדות החינוך בעוטף עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully