וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי הרקטות על הדרום

31.7.2010 / 6:41

דובר צה”ל אישר את דיווחי הפלסטינים והודיע כי חיל האוויר תקף שלוש מטרות ברצועה בתגובה לירי הגראד לעבר אשקלון. על פי דיווחים, בתקיפה נהרג צעיר פלסטיני ועוד שמונה נפצעו

דובר צה"ל אישר הלילה (שבת) את הדיווחים לפיהם חיל האוויר תקף ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות על יישובי הדרום. בהודעה שנמסרה נאמר, כי "שלושה כלי טיס תקפו שלושה יעדי טרור ברצועה: אתר טרור בצפון הרצועה, אתר ליצור אמצעי לחימה במרכזה, ומנהרה להברחת אמצעי לחימה בדרומה". בהודעה צוין, כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות, וכי התקיפה מהווה תגובה לירי רקטת הגראד על אשקלון. עוד נמסר, כי "צה"ל רואה בחמאס כאחראי הבלעדי למתרחש בעזה ולשימור השקט בה".

אמש דיווחו מקורות פלסטינים כי בתגובה לירי רקטת הגראד לעבר העיר אשקלון, תקף חיל האוויר הישראלי מספר יעדים ברחבי רצועת עזה. על פי הדיווחים, במתקפת צה"ל נהרג פלסטיני פעיל חמאס בן 22 ועוד שמונה בני אדם נפצעו. עוד נמסר כי אחד מהיעדים שהותקפו הוא מתקן ביטחוני השייך לכוחות הביטחון של חמאס בעיר עזה. כמו כן על פי הדיווח, טנקים ישראלים ירו מספר פגזים לעבר העיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה וכן נגד מנהרת הברחה באזור רפיח שבדרום הרצועה.

מוקדם יותר אמש התייחס מתאם פעולות האו"ם בשטחים, רוברט סרי, לשיגור הרקטה מהרצועה לעבר אשקלון . "שיגור רקטות ללא הבחנה לעבר אזרחים הוא בלתי מקובל לחלוטין ומהווה התקפת טרור", נאמר בהצהרה שפרסם. מאוחר יותר נורו גם שתי פצצות מרגמה שהתפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ח"כ אבי דיכטר (קדימה), תושב אשקלון, סייר אתמול בצהריים במקום נפילת רקטת הגראד בעיר, ואמר כי ניתן היה למנוע את הנזק שגרמה. "הרקטה הייתה אמורה להיות מושמדת באוויר על ידי טיל 'כיפת ברזל' ולזה צה"ל צריך להיבנות. הנזק שנגרם היום זהה לעלות של טיל 'כיפת ברזל' אחת לפחות. למזלנו מדובר היה בנזק לרכוש בלבד". ח"כ דיכטר ציין שבכוונתו לפעול בוועדת חוץ וביטחון בכנסת, כדי להגדיל את היקף ההצטיידות במערכת "באופן דרמטי" בהשוואה לתכנון המקורי.

הרקטה שנפלה אתמול באשקלון נחתה בשעות הבוקר באזור מיושב. לא היו נפגעים בנפש, אך מספר בני אדם לקו בחרדה. בעקבות נפילת הרקטה נגרם נזק לחלונות בבניינים סמוכים ולשמשות של כעשרה כלי רכב.

עדכון ראשון: 00:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully