וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר זומן לחקירה

יהושע בריינר

29.7.2010 / 13:42

הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, זומן לתשאול במסגרת החקירה המתנהלת נגד הרב יצחק שפירא. הרב שפירא נחקר בעקבות כתיבת הספר "תורת המלך", בו הוא מתיר רצח גויים

הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, זומן לחקירה במשטרה ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות. הזימון נעשה במסגרת החקירה המתנהלת נגד ראש הישיבה ביצהר, הרב יצחק שפירא על כתיבת הספר "תורת המלך". בעקבות כתיבת הספר, שכזכור, עוסק בהלכות הריגת גוי, נעצר השבוע הרב שפירא בחשד להסתה לגזענות. בלשי המשטרה פשטו על בית המדרש בישיבה והחרימו את הספרים.

השבוע זומן הרב גינזבורג, הנחשב ביחד עם שפירא למורם הרוחני של נוער הגבעות לחקירה אף הוא. זאת בשל העובדה שבתחילת הספר "תורת המלך" נמצא מכתב הסכמה של גינזבורג לנאמר בספר. יש לציין כי מלבד גינזבורג, בספר פורסמו גם הסכמות של רבה של קריית ארבע וחברון, הרב דב ליאור, וכן של בנו של הרב עובדיה יוסף, יעקב יוסף. "זימון הרב גינזבורג לחקירה רק מוכיח שוב את השפל אליו מגיעה המדינה ברדיפה שלה כנגדנו", אומרים בישיבה. "אוי לה למדינה שאלו הדברים שבהם מתעסקים זרועות 'החוק והצדק' שלה. בכל מדינה מתוקנת לא היו מעלים בדעתם להזמין לחקירה אדם משכמו ומעלה כרב גינזבורג, מאנשי הרוח הבולטים והידועים בעולם כולו! בכל מדינה מתוקנת לא היו מתייחסים לפרסום ספר כעבירה", אומרים עוד בישיבה.

אין זו הפעם הראשונה בה שמו של הרב גינזבורג משתרברב לפרשות פליליות. במהלך שנות ה-90 היה נתון הרב במעצר מנהלי, וב-2003 אף הוגש נגדו כתב אישום על הסתה לגזענות. גינזבורג אף כתב ספר ששמו "ברוך הגבר", הנוגע לטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. במערכת הביטחון רואים את ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר כמקור הפרשיות האחרונות באזור, וכמי שייסדו את מדיניות "תג המחיר". כזכור, בפרשת שריפת המסגד בכפר יאסוף נעצרו ארבעה מתלמידי הישיבה וכן הרב שפירא, אך הם שוחררו כעבור מספר שבועות. למרות זאת, במערכת הביטחון בטוחים כי מציתי המסגד הם תלמידי הישיבה, אולם בלא ראיות שוחררו כל החשודים בפרשה. כמו כן, כנגד בניין הישיבה הוצא צו הריסה על ידי המנהל האזרחי. ביאחב"ל סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully