וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות החיילים יוטסו הלילה לישראל

יהושע בריינר

29.7.2010 / 8:04

ברומניה מתקרבת לסיומה מלאכת זיהוי גופות ההרוגים בהתרסקות מסוק היסעור. ככל הנראה, כבר הלילה ימריא לישראל מטוס עם גופות החללים

רויטרס

(צילום: רויטרס, דו"צ, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אנשי יחידת 669 סיימו אמש (רביעי) את תהליך החילוץ של גופות ששת חיילי צה"ל שנהרגו בהתרסקות המסוק ברומניה. בתום החילוץ מאזור ההתרסקות, הועברו הגופות למכון לרפואה משפטית בעיר בראשוב, שם מבוצע תהליך זיהוי של אנשי הרבנות הצבאית. הגופות יוטסו לישראל ככל הנראה הלילה.

מוקדם יותר אמש, חשף תחקיר ראשוני של חיל האוויר כי הסיבה להתרסקות הינה התנגשות של המסוק בצלע הר. מפקד חיל האוויר, עידן נחושתן, סיפר כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקים, השניים נתקלו בעננות. המסוק השני התנתק ועשה פנייה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס הוא פגע בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

השגריר הישראלי בבוקרשט, דוד אורן, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי נעשים מאמצים לסיים את עבודת הזיהוי בהקדם ואז להטיס את גופות ההרוגים לישראל. אורן הוסיף כי "התנאים באזור ההתרסקות הם קשים אך למרות זאת יצא אתמול למקום מסוק שנשא את צוותי החילוץ. השגריר גם ציין לשבח את שיתוף הפעולה המלא עם הרשויות הרומניות בפעולות החילוץ.

בתוך כך, האלוף נחושתן אמר אמש כי הוא נמצא בקשר רציף עם הכוחות בשטח. "שוחחתי עם מפקד 669 שנמצא באתר התאונה, הם נמצאים בשלבים מתקדמים של חילוץ הגופות. יש עבודה מסורה של עשרות מאנשי היחידה, של אנשי הרבנות הצבאית ושל אנשי יחידת עוקץ", אמר נחושתן. הוא הוסיף כי הוא בטוח שנסיבות התאונה יתגלו. "הקופסה השחורה לא בידינו בשלב הזה. אני פתוח שנגיע לנתונים גם בלי הקופסה", אמר. נחושתן עדכן כי "העבודה לאיתור הנפגעים אמנם בשלבי סיום אולם עדיין לא ידוע מתי יחלו בתהליך זיהוי הגופות". הוא סיפר על הקושי הפיזי הרב של הכוחות לביצוע חילוץ הגופות ואמר כי "הכוחות נאלצו לעבוד באזור תלול מאוד, סלעי וקשה להגעה".

נחושתן הביע את הערכתו ותודתו לצבא ולממשלת רומניה. "אנו מחבקים גם את משפחת ההרוג הרומני", אמר. "חיל האוויר חזר לפעילות מלאה, כולל מערך היסעורים. המשימות שלנו מחייבות להמשיך קדימה", סיכם נחושתן.

(עדכון ראשון: 17:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully